Autodromo Stradale – hodinky v štýle Grand Turismo, ktoré nadchnú cenou
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 01.09.2014
Bezmála dva roky uplynuli od okamihu, čo americká značka Autodromo odprezentovala svoje prvé mechanické hodinky. Nakoľko 500 limitovaných kusov modelu Monoposto je už dávno rozchytaných, dozrel čas na vydanie náramkového motoristického amuletu s poradovým číslo dva. Tri novinky v retro štýle Autodromo Stradale ponúkajú dokonalý dizajn, prameniaci zo vzhľadu prístrojov na palubnej doske talianskych športových automobilov z neskorých 50. rokov minulého storočia. Už len inšpirácia niečím, čoho sa dotkli ruky talianskych majstrov remesla, vrchovate postačuje na prísľub estetického zážitku. A neostalo len pri sľuboch. Modely Stradale sú skutočnou pastvou pre oči každého milovníka rýchlych historických vozov.
Navyše, Autodromo sa poučilo z minulosti a zapracovalo na azda jedinej vlastnosti, ktorá bola modelu Monoposto vytýkaná. Kritiky bolo minimum, ale ak aj nejaká zaznela, na pretras si brala jedine 43-milimerový priemer oceľového púzdra. Inokedy ideálny rozmer narazil na tvrdú stenu už spomínaných nadšencov pretekárskych veteránov. Novinka kritikov umlčala zmenšením priemeru o 3 mm a hrúbkou púzdra necelých 11 mm.
Konštrukcia tela je dizajnovo nevyčačkaná, s charakteristickými drôtenými úchytmi remienka. Zasunuté úchyty, vychádzajúce takmer až z úrovne viečka, prečnievajú vďaka tomuto praktickému riešeniu z púzdra oveľa menej ako pri iných podobne koncipovaných hodinkách.
Ďalším praktickým detailom je okružie, ktorého tvar je oproti bežne vídaným okružiam presne opačný. Jeho miskovité skosenie a mierne vystúpenie nad úroveň vypuklého sklíčka tvorí účinnú bariéru proti nárazom na tvrdý, ale zároveň krehký zafírový kryštál. Pod ním sa ukazuje motorizmom nasiaknutá tvár hodiniek. Ciferník sa skladá akoby z dvoch poschodí: vrchné patrí „plávajúcemu“ vnútornému okružiu z minerálneho skla K1, ktoré na šedom podklade hostí biele markery hodín, spodné nesie iba najnutnejšie elementy potrebné k odčítaniu času, dátumu a zisteniu príslušnosti automatického modelu Stradale k značke Autodromo.
Po zahájení predaja začiatkom septembra budú dostupné tri farebné varianty: krémový ciferník s hnedým remienkom, čierny s vínovo červeným remienkom a šedý ciferník s remienkom modrej farby. Kožené remienky svojím rebrovaním pripomínajú čalúnenie interiérových prvkov áut z éry Grand Turismo.
Vnútri Autodromo Stradale tiká samonaťahovací mechanický kaliber Miyota 9015 s 24 kameňmi. Hoci japonský strojček, čiastočne viditeľný cez zafírový priehľad viečka, nemá v očiach nás Európanov také renomé ako švajčiarska produkcia, v tomto prípade ide o kvalitatívne porovnateľný kaliber, ktorý sa ľahko opravuje a drží ceny hodiniek pod hranicou 800 eur. A mimochodom, vzhľadom na pripravované obmedzenie dodávok kalibrov a ich komponentov vyrábaných závodom ETA tretím stranám, je predpoklad, že s japonskými mechanickými strojčekmi sa budeme v hodinkách stretávať stále častejšie.
Ak vás na kúpu modelu vlajkového modelu značky Autodromo nenalákal vzhľad, mohlo by sa to podariť cene. Na stránkach výrobcu je možné predobjednať si niektorú z troch verzií za férových 875 dolárov (cca 660 €).
Zdroj: Autodromo