Baselworld 2014: resumé veľkého úspechu a tri tikajúce naj z veľtrhu
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 28.04.2014
Tohtoročný Baselworld máme už istý čas za sebou. Aký bol? Taký, aký by ste od Švajčiarov čakali. Ročník 2014 priniesol ďalšiu rekordnú účasť. Čo to znamená? Čísla vravia jasnou rečou: 150000 návštevníkov sa v termíne 27. 3. – 3. 4. prechádzalo po výstavných halách Basel Messe, kde svoje diela prezentovalo viac než 1500 značiek zo 40 krajín sveta.
Počas ôsmich dní trvania veľtrhu, ktorý z Bazileja každý rok spraví mekku hodín, hodiniek a šperkov, sa zúčastnení výrobcovia už tradične predháňali v tom, komu bude po skončení podujatia patriť viac naj. Všetky popredné mená biznisu ukázali svoje najnovšie produkty. V tomto ohľade mali zvlášť vysoké zastúpenie stálice Baselworldu – švajčiarski vystavovatelia. Inak povedané, spoločnosti, ktoré stoja za 95 percentami ročného exportu z krajiny Helvétskeho kríža v hodnote 17,75 miliardy eur.
Technika, remeselné majstrovstvo i cit pre marketing zdobí výkvet veľtrhu Baselworld 2014. Nechceme nikomu ukrivdiť, no v záplave najrôznejších hodiniek vyčnievali najmä tri kreácie: Bulgari Octo Finissimo Tourbillon, TAG Heuer Monaco V4 Tourbillon a Graff Hallucination. V prípade prvej ide o najtenší model s komplikáciou tourbillonu, druhá označuje svetovo prvé hodinky, ktorých tourbillon je poháňaný remeňovým prevodom a tretia…tá nevyniká high-tech technológiami, ale cenou. Graff Hallucination boli s cenou 40 miliónov eur najdrahšími vystavenými hodinkami.
Význam Baselworldu je nesporný. Okrem toho, že sa tu rok čo rok schádzajú hlavní hráči hodinárskeho mikrovesmíru, aby ukázali, aké pokroky za 365 dní dosiahli, prínos veľtrhu pocíti aj mesto Bazilej. Priamo či nepriamo sú hodinárskou show vygenerované takmer 2 milióny eur a zamestnanie si vďaka organizovaniu výstavy nájde približne 13000 ľudí.
Ekonomický aspekt vníma i prezident Komisie vystavovateľov Jacques J. Duchene, ktorý aktuálny ročník ohodnotil slovami: „Vystavovatelia dosiahli veľmi dobrý obrat, pričom sa tešili zvýšeného záujmu médií, ktoré dvíhali povedomie o Baselworlde.“ Podobný názor vyjadril aj François Thiébaud (CEO značky Tissot), ktorý stál na čele švajčiarskych vystavovateľov: „Rok 2014 potvrdil globálnu prestíž Baselworldu. Mimoriadne nás teší medializácia celej akcie.“ Oficiálna tlačová správa ďalej cituje zástupcov viacerých značiek ako Chopard, Zenith, Hermes, Longines alebo Patek Philippe, ktorí jednohlasne titulovali tohtoročné vydanie výstavy ako veľký úspech.
Nasledujúci ročník veľtrhu Baselworld sa uskutoční v dňoch 19. – 26. marca 2015.
Zdroj: Baselworld