Bulgari vo svojich hodinkách skúša bezdrôtovú technológiu NFC

Michal Pindura 0 31.03.2015

Bulgari vo svojich hodinkách skúša bezdrôtovú technológiu NFCPreč sú časy, kedy sa do výstrelkov typu inteligentných hodiniek púšťali len firmy mimo hlavného hodinárskeho prúdu. Po tom, čo minulý mesiac pričuchli k nositeľným technológiám také značky ako Alpina, Mondaine či Frederique Constant, je už nad slnko jasnejšie, že digitálne trendy vývoja elektroniky naplno zasiahli aj oblasť, kde sa donedávna všetko krútilo okolo ozubených kolies alebo v lepšom prípade okolo kryštálu kremeňa. Nemusí však isť čisto len o smart hodinky, aby sme mohli hovoriť o prieniku jednotiek a núl do hodinárskeho priemyslu. Príkladom je manufaktúra Bulgari, ktorá sa začala zaoberať možnosťami, ktoré sa otvárajú, keď spoja sily hodinky a technológia NFC.

Ešte predtým, ako si povieme, čo talianska značka s NFC zamýšľa, bolo by vhodné vysvetliť, čo tieto tri magické písmená vlastne znamenajú a aký je ich prínos. Najprv trochu faktov: Near Field Communication alebo NFC je krátkodosahové, vysokofrekvenčné, bezdotykové spojenie, umožňujúce výmenu dát medzi zariadeniami do vzdialenosti okolo 10 cm. V praxi to funguje tak, že telefón (alebo iné aktívne zariadenie obsahujúce NFC čip) vysiela formou elektromagnetických vĺn energiu a keď sa priblíži k pasívnemu NFC prvku (tagu), cievka v ňom elektromagnetické vlnenie pohltí, premení na energiu a následne na informáciu, ktorú aktívny prvok dokáže prijať. Do pasívneho prvku vo veľkosti pár milimetrov je možné uložiť širokú škálu informácií. Obyčajne sú to dáta o mieste, osobe alebo údaje potrebné pre bezkontaktné platby.

Práve tu sa na scénu dostáva značka Bulgari s jej konceptom, ktorý predstavila na veľtrhu Baselworld. Zatiaľ nepredajné mechanické hodinky s horčíkovou povrchovou úpravou, segmentmi púzdra z termoplastického polyméru PEEK a keramickým okružím Diagono Magnesium, majú v rámci konceptu integrovaný NFC tag. Táto výbava bude slúžiť ako hardvérový pilier pre softvér vyvinutý spoločnosťou WISeKey, švajčiarskym lídrom v oblasti zabezpečenia citlivých údajov. V NCF tagu budú uložené najcennejšie údaje o majiteľovi hodiniek – číslo bankového účtu, čísla platobných a kreditných kariet, prístupové heslá k sociálnym sieťam alebo informácie, ktoré môžu nájsť uplatnenie pri bezkontaktných platbách alebo dodatočnej autentifikácii osoby nositeľa hodiniek. Komunikácia hodiniek a telefónu by mala byť zabezpečená asymetrickým šifrovaním používaným v prísne strážených vojenských objektoch.

Bulgari stále nemá vývoj hodiniek s NFC čipom uzavretý. Možnosti využitia sú takmer nevyčerpateľné a dá sa predpokladať, že k názorným príkladom zachyteným na videu sa postupne pridajú ďalšie. V dobe, kedy sa aj tradičné hodinárske značky nechávajú strhnúť vlnou smart hodiniek, Bulgari ukázal iný prístup zlučovania náramkových hodiniek a nositeľných technológií, ktorý by raz mohol byť ozajstným prínosom, nielen gadgetom s pochybnou pridanou hodnotou.

Zdroj: Bulgari, sk.wikipedia.org

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.