CoolBrands 2013/14 – Rolex treťou najžiadanejšou značkou Británie
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 29.09.2013
Od roku 2001 zverejňuje nezávislá organizácia CoolBrands súpis najžiadanejších značiek Veľkej Británie. V nedávno publikovanom rebríčku platnom pre rok 2013/14 obsadila tretie miesto švajčiarska hodinárska spoločnosť Rolex. Prebehol ju iba výrobca luxusných automobilov Aston Martin a počítačový gigant Apple.
Zoznam CoolBrands je súhrnom viac než 2000 hlasov od britskej verejnosti a názorov 38-člennej expertnej skupiny vybraných osobností z viacerých oblastí pôsobnosti. V aktuálnej zostave ľudí, ktorí dostali od vedenia CoolBrands mandát rozhodnúť o príťažlivosti jednotlivých značiek figuruje napríklad modelka Daisy Lowe, návrhárka plaviek Melissa Odabash či ilustrátor James-Lee Duffy. Metodika výberu sa opiera o poltucet kritérií zoradených podľa dôležitosti: štýl, inovácia, originálnosť, pravosť, vhodnosť a jedinečnosť.
Prítomnosť troch luxusných značiek na špici rebríčka je dôsledkom trendu stúpajúcej atraktivity prestížnych pojmov svojich odborov. „V prvej dvadsiatke je badateľný ústup značiek každodenne používaných produktov, čím sa zastavila ich dominancia z posledných rokov. Do popredia sa derú predovšetkým mená módnych domov, športové a hudobné značky,“ povedal Stephen Cheliotis, predseda expertnej skupiny a CEO organizácie CoolBrands.
TOP 20 najžiadanejších značiek roka 2013/14 podľa CoolBrands:
1. Apple, 2. Aston Martin, 3. Rolex, 4. Nike, 5. Glastonbury, 6. YouTube, 7. Google, 8. Twitter, 9. Virgin Atlantic, 10. Ray-Ban, 11. Mercedes-Benz, 12. Bang & Olufsen, 13. Chanel, 14. Prada, 15. Adidas, 16. BBC iPlayer, 17. Sony, 18. Sony Music, 19. Alexander McQueen, 20. Spotify
Kompletnú výsledkovú listinu nájdete TU
Zdroj: CoolBrands