Fossil sa v Amerike hľadá. Európa je k fashion hodinkám milosrdnejšia
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 17.06.2015
Amerika lapá po dychu. Aspoň, čo sa týka dopytu po fashion hodinkách. Po prvýkrát, odkedy Fossil vstúpil na európske a ázijské trhy, vykázali predaje na území Spojených štátov v globálnom meradle podiel pod 50 %.
Ešte na jeseň, kedy Fossil prezentoval súčasne novú kolekciu hodiniek a tiež kvartálne výsledky, hovorili štatistické údaje o presne polovičnom podiele USA na celosvetových predajoch. Za minulý rok sa teda Amerika držala na 50 percentách, nasledovala Európa s 34 % a Ázia s 16 %. Už na sklonku roka 2015 bolo zrejmé, že oba regióny budú z hľadiska tržieb rásť v roku 2015 silnejšie než USA.
Za vlaňajší rok vzrástol zisk spoločnosti Fossil na 565 miliónov dolárov (503,65 mil. €), no prevádzkové marže skupiny klesli na 16,1 %, čo oproti roku 2013 znamenalo 1,1-percetný úbytok. Prvý signál o tom, že sa niečo deje, vyslali burzové trhy. Kým akcie Fossilu sa na začiatku aktuálneho roka obchodovali za 112 dolárov, dnes, pri nebývalo silnej americkej mene voči euru, sa akcie predávajú len za 72 dolárov za kus.
V komentári na štvrťročné výsledky sa generálny riaditeľ spoločnosti Fossil Kosta Kartsotis vyjadril, že aj napriek protivetru nepriaznivých čísiel nestráca optimizmus a verí, že početné výhodné strategické pozície sa prejavia v dlhodobom raste v budúcnosti.
V súvislosti s nie práve ružovým prvým kvartálom pre Fossil treba spomenúť aj sklamanie amerických investorov zo slabých predajov hodiniek Michael Kors, ktoré Fossil vyrába na základe licencie. Nepresvedčivé výsledky vzápätí viedli k 24-percentnému poklesu ceny akcií Michael Kors. Horšia nálada investorov a menší záujem spotrebiteľov sa však zatiaľ týka len Spojených štátov. Britské zastúpenie fashion značky Michael Kors sa napríklad nechalo počuť, že v danej kategórii ich trhový podiel stále narastá. Pri cenách, s akými kvôli kurzu dolára Fossil a jeho partneri v Európe operujú, je to asi len prechodný stav.
Zdroj: Fossil, www.watchpro.com, www.marketwatch.com