Perrelet First Class – po novom aj s dvojitým rotorom a skeletonizáciou

Michal Pindura 0 02.11.2015

Perrelet First Class Double RotorNa to, aby ste zistili, že jeseň je obdobím žatvy, nemusíte byť nutne poľnohospodár. Aj v prípade hodinárskych firiem platí, že semienka zasiate na jarnom veľtrhu Baselworld nadobúdajú konzumnú zrelosť až po niekoľkých mesiacoch. Opýtajte sa značky Perrelet, potvrdí naše slová. Švajčiarska spoločnosť práve v týchto týždňoch pristupuje k obohateniu oblekovej série First Class o dve nové kolekcie First Class Double RotorFirst Class Double Rotor Skeleton.

Pánske modely First Class boli výstavnými príkladmi striedmosti, elegancie a tvarovej nekonfliktnosti. Čo bolo, bolo. Podľa hesla „zmena je život“ sa podnikoví dizajnéri pribrali k evolučnému kroku skomplikovania oblekovej klasiky. A keďže Perrelet si ako v bavlnke chová technické riešenie Double Rotor, ktoré zduplikovalo naťahovacie závažie tak, aby viditeľnejšie z nich hypnotizovalo majiteľa hodiniek a jeho okolie pri každom pohľade na ciferník, bolo vopred skoro jasné, aký doplnok kreatívny tím zvolí k manžetovým gombíkom a kravate.

Double Rotor stojí, ostatne ako vždy, v centre diania. Ale pozor, tentokrát sa značka patriaca pod krídla skupiny Festina zdržala turbínových úletov. Uprostred ciferníkov sa plavne pohybuje štandardný trojramenný rotor zdobený Ženevskými pruhmi, ktorý sa nesnaží svojou excentrickosťou prebiť zvyšok hodiniek. Nebyť priznaného a nezvyklo veľkého rubínového ložiska v osi otáčania, na fotografiách by ste možno závažie sprvoti ani nezaregistrovali.

Perrelet First Class Double Rotor SkeletonPánske hodinky so 42,5 mm oceľovými púzdrami (vodeodolnosť 50M) sa vyznačujú hladkými líniami, na bočnej hrane umocnenými pre Perrelet príznačným vrúbkovaním. Vzhľadová vernosť modelovému radu First Class je obzvlášť badateľná na čiernych alebo striebristých ciferníkoch kolekcie First Class Double Rotor. Jemne gilošované okraje v strede plochy strieda zrnitý povrch – rovnaký, ako na spoločenských modeloch bez dvojitého rotora.

Čiernu a striebornú giloš si na tvárach osvojili aj skeletonizované varianty First Class Double Rotor Skeleton, no tie, ako iste uznáte, majú vo výbave atraktant z vyššej ligy. Pri otvorenom ciferníku a strojčeku s odstránenou hmotou mostíkov a dosky, sa všetko okolo – vrátane ladných modrených ručičiek stáva druhoradým.

V roku 1995 predstavil Perrelet prvý Double Rotor kaliber. Automaticky naťahovaný mechanizmus P-181 čerpal energiu z dvojice závaží. Synchronizované otáčanie rotorov zabezpečuje rýchlejšie, stabilnejšie a účinnejšie naťahovanie ako jednorotorové systémy. Benefit sledovania pohybu rotora a rytmického kmitania zotrvačky bez skladania hodiniek zo zápästia azda ani nie je potrebné osobitne vyzdvihovať.

Modely First Class Double Rotor sú poháňané strojčekom Double Rotor P-181-H, prvým kalibrom s dvojitým rotorom vyrábaným kompletne in-house. Väčšina produktových fotografií to neprezrádza, ale strojček P-181-H disponuje komplikáciou dátumu. Apertúru kalendárnej funkcie totiž vo zvislej polohe hodiniek spoľahlivo zakrýva teleso rotora. Pri pohybe, čo je prakticky stále počas nosenia, nie je s odčítaním dátumu problém. Perrelet inovoval aj pri kolekcii Double Rotor Skeleton. Kaliber P-481 je prvým manufaktúrnym aparátom, v ktorého konštrukcii sa stretol Double Rotor s technikou skeletonizácie. Oscilátory oboch strojčekov s výkonovou autonómiou 42 hodín sú taktované na frekvenciu 28800 polkmitov za hodinu (4 Hz).

Novinky Perrelet First Class Double RotorDouble Rotor Skeleton sú vybavené hnedými alebo čiernymi remienkami z kože aligátora, ktorých konce spája oceľová skladacia spona.

Zdroj: Perrelet

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.