Swatch Group vs. LVMH – porovnanie výsledkov za prvý polrok

Michal Pindura 0 10.09.2012

Prvý polrok máme hodnú chvíľu zdarne za sebou. V rámci „jedinej správnej“ kapitalistickej ideológie sa nám s pozvoľným príchodom štvrtého kvartálu začínajú myšlienky upínať k vrcholu sezóny, Vianociam. Pre spoločnosti, hodinárske nevynímajúc, bol však polrok okamihom ekonomického bilancovania. V dnešnom tak trochu analytickom článku si porovnáme hospodárske výsledky gigantov Swatch Group a LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Logo skupiny Swatch GroupSwatch Group
V júli zverejnený rezultát bol pre Swatch Group po roku opäť priaznivý. Skupina ohlásila tržby v hodnote 3,19 miliardy eur, čím si v porovnaní s vlaňajškom polepšila o 14,7 percenta. Prevádzkový výsledok stúpol takmer o pätinu (+19,4%) na 749 miliónov. Čistý zisk celého konglomerátu dosiahol rovných 600 mil. (+25%). Pozitívny trend bol zaznamenaný vo všetkých hlavných regiónoch a naprieč kompletným spektrom cenových relácií. Swatch Group investovala okrem distribučnej siete a marketingu aj do dôležitej oblasti výroby. Štyridsať percent investícií putovalo na zvýšenie produkčných kapacít, 50% pokrylo vývoj nových technológií a zostávajúcich 10% zhltlo nahrádzanie existujúcich kapacít.

Pilier Swatch Group, sektor hodiniek a šperkov, sám o sebe vygeneroval obrat 2,82 miliardy eur (+16,7%). Vzhľadom k stále vysokým cenám vzácnych nerastných surovín a ich nepriaznivému vplyvu na marže devätnástich značiek vlastnených skupinou, je tento vývoj pozoruhodný. Prevádzkový výsledok divízie hodiniek a šperkov predstavoval 596 mil. eur (15,6%).

Predaje výrobného segmentu narástli o 23,2% a vykázali vrátane 740 miliónov, za ktoré nakupovali značky patriace pod krídla Swatch Group objem jednej miliardy. Kapacity produkcie púzdier hodiniek boli v priebehu prvého polroka posilnené totálnou akvizíciou Simon et Membrez SA a čiastočnou Termiboîtes SA.

Horšie dopadol akurát sektor Electronics System, ktorý neudržal nastúpené tempo. Pokles tržieb na úroveň 133 miliónov eur znamená v percentuálnom vyjadrení úbytok 14 percent. Situáciu vysvetľujú výkyvy ekonomických nálad a menové riziko. Výrobca ekologických bezortuťových batérií Renata naopak pokračoval v raste.

Logo skupiny LVMH Moët Hennessy Louis VuittonLVMH Moët Hennessy Louis Vuitton
Svetový líder sféry luxusného tovaru uviedol v tlačovej správe obrat vo výške 12,6 mld. eur (+26%). Čistý zisk 1,68 mld. teda oproti rovnakému sledovanému obdobiu minulého roka poskočil o 28%. Pričinil sa oň predovšetkým stabilný rast v Spojených štátoch, Európe aj Ázii.

Podnikateľské odvetvie hodiniek a šperkov explodovalo 33-percentným nárastom tržieb. K 1,34 miliarde eur významne prispel Bulgari kolekciou Serpenti, TAG Heuer dámskym radom Link Lady, Zenith novými pilotnými hodinkami a Hublot používaním progresívnych materiálov. Zvyšnú časť tržieb LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton si podelili zväčša segmenty prevažne dennej spotreby (víno, liehoviny, parfémy, oblečenie).

Uvedené čísla vravia jasnou rečou – širší záber stavia v celkových ekonomických výsledkoch do čela skupinu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Swatch Group ale kontruje dvojnásobnými tržbami na poli hodiniek a šperkov.

Zdroj: www.fhs.ch

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.