Baselworld je drahý. Značky luxusnej divízie Timex Group na bazilejský veľtrh nedorazia

Michal Pindura 0 22.12.2016

Baselworld je drahý. Značky luxusnej divízie Timex Group na bazilejský veľtrh nedorazia

Vo firemnom rebríčku americkej skupiny Timex najvyššie postavená divízia Swiss luxury division prijala závažné rozhodnutie. Jej vedenie definitívne potvrdilo, že na najbližšom ročníku najväčšieho veľtrhu hodín, hodiniek a šperkov Baselworld (23. – 30. marec 2017) sa nezúčastní ani jedna zo značiek, ktorých hodinky licenčne vyrába.

Ak ste sa do Bazileja chystali kvôli predstaveniu noviniek z módnych domov Versace, Versus Versace, Salvatore Ferragamo alebo kvôli športovým kúskom Nautica, vymyslite si radšej alternatívny plán. Luxusná divízia, ktorej modely sa hrdia zvučným nápisom Swiss Made, dala Baselworldu košom pre klesajúcu návratnosť investícií plynúcich pre vystavovateľov v areáli Messe Basel.

Prezident a generálny riaditeľ Swiss luxury division Paolo Marai

Prezident a generálny riaditeľ Swiss luxury division Paolo Marai sa pre internetové vydanie magazínu Forbes vyjadril, že Baselworld je pre každého z vystavovateľov obrovskou finančnou záťažou a že podľa jeho názoru stráca prítomnosť na ňom niekdajšiu účinnosť. „Zvykli sme si v Bazileji vídať množstvo predajcov. Avšak v tomto roku (2016, pozn. autora) nedorazili maloobchodníci ani z jedinej krajiny. Namiesto nich sme stretávali distribútorov. My ale distribútorov poznáme, nepotrebujeme ísť za nimi do Bazileja,“ povedal Marai.

Výstavisko Messe Basel prešlo pred tromi rokmi masívnou rekonštrukciou celého komplexu. Náklady, ktoré si projekt podľa architektonického návrhu ateliérov Herzog & De Mauron vyžiadal, sa v ďalších rokoch odrazili vo výške cien prenájmu priestorov. Väčšina značiek nárast nákladov akceptovala, no aj medzi prémiovými manufaktúrami sa našli také, ktoré pred Baselworldom uprednostnili termínovo skoršie podujatie SIHH. Na prestížnej akcii považovanej za baštu značiek patriacich pod skupinu Richemnont sa tak v tomto roku okrem iných prvýkrát objavili Girard Perregaux a Ulysse Nardin (vlastnené holdingom Kering).

Výstavisko Messe Basel počas veľtrhu Baselworld

Zo situácie, ktorá nastala, môže – trochu nečakane – vyťažiť iný, hoci nie hodinársky veľtrh. V nemeckom Friebergu sa totiž štyri dni pred začiatkom konania Baselworldu otvára klenotnícka výstava Jewellery & Gem Fair – Europe. Tá by mohla zlákať niektoré menšie značky, ktoré si účasť na Baselworlde nemôžu alebo nechcú dovoliť.

Na druhej strane, manažment bazilejského megaveľtrhu si z odchodu pár značiek zatiaľ nemusí robiť ťažkú hlavu. Veľkosťou i návštevnosťou ďaleko prevyšuje podobné podujatia konané v európskych krajinách. Vlani tu svoje produkty prezentovalo vyše 1500 vystavovateľov a cez brány Messe Basel za sedem dní prešlo viac než 145-tisíc návštevníkov.

Zdroj: www.forbes.com

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.