Bovet a DKSH uzavreli partnerstvo, trhy Ázie berú útokom

Michal Pindura 0 03.09.2012

Bovet - logo značkyPrémiový výrobca hodiniek Bovet, známy mimo iného raritne vysokým podielom žien montujúcich hodinky, uzavrel strategické partnerstvo s DKSH Market Expansion Services, holdingom, ktorý poskytuje kompletnú logistickú podporu pre podniky odhodlané expandovať na ázijské trhy. Bovet týmto privial závan histórie s pred 150 rokov, kedy jeho zakladateľ Edouard Bovet predal v čínskom meste Kanton štvoro hodiniek za 10000 frankov (terajších 800 tisíc eur).

V tlačovej správe DKSH stručne špecifikovala podmienky novovzniknutej aliancie. Spoločný zámer, skladajúci sa z marketingu, predajného a popredajného servisu produktov Bovet v Ázii, bude financovaný výlučne v réžii holdingu DKSH. Ten pre zmenu odplatne získa 20-percentný podiel v Bovet Fleurier SA.

Vreckové hodinky Bovet so smaltovaným azijským motívomPod pätinovým vlastníctvom treba chápať podiel v značke Bovet 1822 a jej dcérskom subjekte Dimier 1738 vyrábajúcom komponenty hodiniek. Partnerstvom s hodinárskou manufaktúrou si DKSH citeľne vylepší pozíciu nezávislého poskytovateľa služieb v ázijských krajinách a takmer s istotou stúpne aj hodnota jeho akcií na švajčiarskej burze, kde DKSH vstúpil v marci 2012.

Za zmienku stojí tiež fakt, že holding vykázal za minulý rok obrat 7,3 miliardy švajčiarskych frankov, čím o dvesto miliónov prekonal i konglomerát Swatch Group (7,1 mld. CHF). Kooperácia prinesie Bovetu výhodu prístupu k distribučnej sieti DKSH, ktorá pokrýva 630-timi obchodnými miestami celú Áziu a možnosť využívať zabehnutých hodinárov DKSH rozmiestnených v hlavných trhoch – Japonsku, Hongkongu, Južnej Kórei a Číne.

Majiteľ rozhodujúceho podielu v Bovet Fleurier SA Pascal Raffy komentoval dohodu slovami: „Ázia a Tichomorie sú dnes najväčším trhom pre luxusné švajčiarske hodinky. DKSH, popredného poskytovateľa marketingu, predaja a distribúcie luxusného tovaru v Ázii vnímame ako ideálneho partnera pre naše hodinky na rastúcich ázijských trhoch.“

Gonpo Tsering, člen vedenia skupiny DKSH zodpovedný za Luxury Business Segment & Lifestyle doplnil: „Sme nadšení z potenciálneho progresu plynúceho zo súčinnosti našich komplexných služieb a právomoci od jednej z najprestížnejších švajčiarskych hodinárskych značiek.

Obe strany sa dohodli, že nezverejnia žiadne finančné podrobnosti uskutočnenej transakcie.

Zdroj: www.hautetime.com, www.dksh.com

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.