Burberry dáva košom skupine Fossil. A možno aj fashion hodinkám

Michal Pindura 1 25.04.2016

Burberry dáva košom skupine Fossil. A možno aj fashion hodinkám

Britský módny dom Burberry sa rozhodol neobnoviť licenčnú dohodu so spoločnosťou Fossil. V roku 2017 tak skončí šestnásť rokov trvajúci kontrakt s treťou najziskovejšou licencovanou značkou v portfóliu americkej skupiny.

Na od rozdiel fashion značiek Michael Kors a Emporio Armani, ktoré okupujú prvé dve miesta z hľadiska ziskovosti licenčne zazmluvnených firiem skupiny Fossil, Burberry zareagoval na slabý, iba jednopercentný nárast tržieb na konci minulého roka oznámením o nepredĺžení kontraktu a zameraní sa na luxusnejšie kategórie hodiniek.

Podobný scenár niektorí analytici predpovedali už po tom, čo Burberry zverejnil správu o finančných výsledkoch v treťom kvartáli roka 2015. CEO spoločnosti a zároveň kreatívny riaditeľ Christopher Bailey komentoval nelichotivý vývoj slovami: „Napriek drsnejšiemu prostrediu sme dosiahli dobrý výsledok a dokázali sme kontrolovať náklady. Pomohol nám nárast v Číne, no protivietor poklesu tržieb z Hongkongu a Macau zatienil potešujúci vývoj na mnohých iných trhoch.“

Ďalšie Baileyho vyjadrenia už boli o čosi pozitívnejšie, ale cítiť z nich neistotu: „Nás sektor je závislý na vývoji potrieb a túžob spotrebiteľov. Zmeny vyplývajúce z meniaceho sa vkusu sme predvídali a sme na ne pripravení. Intenzívne pracujeme na nových príležitostiach, zlepšení produktivity a efektívnosti.“

Burberry ohlásil svoj zámer vstúpiť do rýchlo sa rozvíjajúceho trhu s luxusnými hodinkami v roku 2012. Smelé plány vrátane informácií o prácach na high-end hodinkách z drahých kovov prezentoval na veľtrhu Baselworld 2013, kde pre tento účel postavil okázalý dvojpodlažný stánok. Možno to nič neznamená, ale v zozname vystavovateľov tohtoročného Baselworldu sa meno londýnskej značky nevyskytovalo.

Zdroj: www.streetinsider.com, www.fossilgroup.com

Pridať komentár

Komentáre (1)

Johann

Je zaujímavé, že v našej rodine nie je záujem o tzv. módne značky, ako tu prezentovaný Fossil, evtl. Armani, Kors a pod. Prevláda názor a prekvapuje ma, že aj u tých členov famílie, ktorí o hodinkách toho veľa nevedia, že tieto značky, produkujúce hlavne módne vyzerajúce quarzky nepredstavujú trvalú hodnotu, ktorá sa dá uchovať aj pre budúce generácie. Ani mňa a ani ich zatiaľ nik o opaku nepresvedčil.