Chcú mladí smart hodinky? Vo Švajčiarsku majú jasno, ale čo u nás?

Michal Pindura 0 11.07.2016

Chcú mladí smart hodinky? Vo Švajčiarsku majú jasno, ale čo u nás?

Sú mladí ľudia tak zbláznení do smart hodiniek, ako sa vraví? Podľa štúdie, ktorú realizoval vo Švajčiarsku výskumný ústav MIS Trend, to nebude také horúce.

V termíne 14. – 17. júna 2016 sa v ženevskom kongresovom centre Palexpo konal veľtrh EPHJ-EPMT-SMT. Na 15. ročník podujatia venovaného prevažne mikro- a nanotechnológiám zavítalo približne dvadsaťtisíc profesionálov z viacerých odvetví vrátane leteckého priemyslu, automobilového priemyslu, optických prístrojov, robotiky a, samozrejme, hodinárskeho priemyslu. Práve hodinky a vzťah mladých ľudí vo Švajčiarsku k hodinkám boli témou konferencie, ktorú organizátori zaradili do otváracieho programu veľtrhu.

V rámci konferencie boli odprezentované výsledky prieskumu, ktorý na základe vzorky 1014 respondentov vypracoval MIS Trend. Prieskum sa zameral na mladých ľudí vo veku 16 až 25 rokov, z toho 51 % tvorili muži a 49 % ženy. Zohľadnené boli aj jazykové regióny vo Švajčiarsku: 475 opýtaných pochádzalo z frankofónnych a 539 z nemecky hovoriacich oblastí.

Medzi rečníkmi konferencie boli výkonný riaditeľ think-tanku Avenir Suisse Xavier Comtesse, generálny riaditeľ spoločnosti Les Ambassadeurs Joachim Ziegler, predseda Federácie švajčiarskeho hodinárskeho priemyslu Jean-Daniel Pasche, redaktor rešpektovaných parížskych novín Le Temps a manažér hodinárskeho portálu Watchionista Joël Laplace.

Rečnícke obsadenie konfrencie v rámci veľtrhu PHJ-EPMT-SMT v Ženeve

Z publikovaných výsledkov štúdie sme sa dozvedeli, že mladí Švajčiari považujú za tri najreprezentatívnejšie symboly ich krajiny čokoládu, hory a švajčiarsky frank. Za nimi skončili hodinky, nasledované švajčiarskou precíznosťou a bankovníctvom. Avšak, pokiaľ ide o spôsob (zariadenie), pomocou ktorého mladí ľudia zisťujú čas, výsledky neboli pre hodinky príliš pozitívne. Na prvom mieste skončili s 98 % mobilné telefóny, na druhom nástenné hodiny (72 %). Náramkové hodinky obsadili tretie miesto so 61 percentami. Až za nimi, na šiestom a siedmom mieste, sa s menej než 10 percentami umiestnili smart hodinky a rôzne inteligentné náramky.

Firmám zaoberajúcim sa výrobou hodiniek, a nezáleží či tradičných alebo smart, sa podľa MIS Trend mladí postavili chrbtom. Na druhú stranu, ak respondenti prejavili záujem o hodinky, hovorili o tradičných hodinkách a o želaní niekedy ich v budúcnosti vlastniť. Xavier Comtesse poznamenáva: „Je prirodzené, že o tradičné hodinky majú Švajčiari záujem. Každý z nich zrejme pozná v rodine alebo v okruhu známych niekoho, kto pracuje v hodinárskom priemysle.“

Tak ako, sú či nie sú smart hodinky budúcnosť? V súčasnosti to vyzerá tak, že ani hodinkám Apple Watch, Samsung Gear, respektíve niektorému z ich súperov sa nepodarilo mladých ľudí presvedčiť. Možno to vyznie prekvapivo, ale až 60 % z opýtaných sa vyjadrilo, že má o ne veľmi malý, malý alebo žiadny záujem.

V pohŕdaní inteligentnými hodinkami vidí Joël Laplace, ktorý má sám iba 25 rokov, špecifikum Švajčiarska: „Je pochopiteľné, že mladí Švajčiari inklinujú k mechanike, no vo svete sú smart hodinky čoraz žiadanejšie.“ Joachim Ziegler výsledky prieskumu okomentoval slovami: „Mladým je jedno, akým spôsobom sa dopracujú k zisteniu presného času. Nezáleží im na tom, či sú to módne hodinky alebo smart hodinky. Postupom času aj tak presedlajú na „skutočné“ hodinky (čiže mechanické, pozn. autora).“

Len jeden z piatich mladých Švajčiarov tvrdí, že smart hodinky sú tým, čo by chcel nosiť na zápästí. Záver je teda viac-menej jasný. Momentálne nie je vo Švajčiarsku o smart hodinky taký záujem ako o tradičné hodinky. Potvrdzuje to aj ďalší bod prieskumu, v ktorom stojí, že až tri štvrtiny mladých by sa pri rovnakom rozpočte rozhodlo pre klasiku. Otázne je, ako by podobná štúdia dopadla u nás, prípadne v krajinách, ktoré nemajú tikanie mechaniky v krvi ako Švajčiari. Budeme radi, ak svoj názor vyjadríte v komentároch alebo na našej facebookovej stránke.

Zdroj: Worldtempus.com, www.mistrend.ch

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.