Daniel Wellington – od šťastnej náhody po neopakovateľný britský štýl
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 22.05.2016
Niekedy aj náhoda môže definovať dizajn a celkovú koncepciu hodiniek. Svoje o tom vie zakladateľ značky Daniel Wellington švédsky podnikateľ Filip Tysander. V roku 2006 počas pobytu v Austrálii viackrát stretol pútnika menom Daniel Wellington. V čase, kedy ľudia ešte nenosili pri sebe smartfón, sa tento pán spoliehal na robustné hodinky Rolex Submariner skombinované s čierno-šedým nylonovým popruhom známym tiež ako NATO remienok. Bol to práve typ remienka s vojenskou, prevažne námorníckou históriu a nízkym profilom, na ktorom Filip Tysander vystaval podstatnú časť filozofie novej značky. Po návrate do Švédska v roku 2009 mal už jasno aj v jej názve. Pomenoval ju podľa inšpiratívneho cudzinca – Daniel Wellington.
Po skončení finančnej krízy zaznamenala firma Filipa Tysandera raketový vzostup. Z lokálnej značky jedného muža je dnes úspešná globálna spoločnosť s viac než stovkou zamestnancov v piatich centrálach v Los Angeles, New Yorku, Štokholme, Hongkongu, Šen-čene a 5800 partnermi po celom svete.
Daniel Wellington alebo skrátene DW je od roku 2011 synonymom pre okamžite rozpoznateľné hodinky, ktorých klasický vzhľad z nich robí splývavý a nerušiaci módny doplnok. Dostupné sú vo vyhotoveniach z leštenej ušľachtilej ocele alebo ocele povrchovo upravenej PVD vo farbe ružového zlata. Zákazníci i zákazníčky si môžu vyberať z piatich priemerov od drobných 26-milimetrových po stredne veľké 40-milimetrové. Ešte lepšie ako variabilnosť priemerov je malá hrúbka púzdier. V sortimente značky Daniel Wellington nenájdete hodinky hrubšie ako 6 mm, vďaka čomu neprekážajú ani pod úzkou manžetou košele či blúzky.
Jednotlivé modelové rady spája okrem ležérnej elegancie vodiaca linka v podobe bielych nepreplnených ciferníkov s jednoduchým rozložením a dostatočne širokými ručičkami v zlatom, striebornom, prípadne modrenom vyhotovení. Odhliadnuc od štýlu indexov, ktoré môžu byť aplikované priame, aplikované okrúhle, rímske alebo vybrúsené z krištáľu od Swarovski, je najviditeľnejším rozlišovacím znakom hodiniek Daniel Wellington farebná schéma NATO popruhov, prípadne farba kožených remienkov. Modrá, ružová, červená, biela, hnedá… Pestrý repertoár farieb a rôznych druhov kože dokáže s prehľadom uspokojiť väčšinu spotrebiteľov.
Dámske aj pánske modely navyše ponúkajú ďalšie možnosti prispôsobenia vzhľadu vďaka ľahkej a rýchlej výmene remienkov bez potreby špeciálneho náradia. Vytvorenie vlastného dizajnu a nových kombinácií pre každú príležitosť vrátane pracovného jednania či športu je otázkou krátkej chvíle.
Hodinky Daniel Wellington razia myšlienku minimalizmu aj vo funkčnej výbave. Namiesto chronografov a dátumov na mnohoraký spôsob, ktoré by mohli technickou komplikovanosťou nabúrať ideu značky, sú prítomné len tri základné funkcie: hodiny, minúty a sekundy. Vo všetkých modeloch majú presnosť ukazovania času pod patronátom kvalitné japonské quartz (batériové) strojčeky Miyota.
Zaujímavosťou spojenou so značkou Daniel Wellington je odmietanie štandardných platených reklamných kampaní a zameriavanie sa na bloggerov či osoby známe na sociálnych sieťach, ktorým neraz poskytuje svoje produkty zadarmo. O zvyšok sa postará zdieľanie a virálne šírenie obsahu – prevažne fotografií. Online popularitu hodiniek s logom DW najlepšie vyjadruje počet „followerov“ na Instagrame. Kým americký hodinársky kolos Fossil sleduje okolo pol milióna ľudí, Daniel Wellington ich má vyše štvornásobok.
Foto: www.instagram.com/danielwellington