Hodinky DIESEL – predstavenie značky

Michal Pindura 0 10.07.2011

Logo DieselDiesel je dizajnovým lídrom v oblasti výroby oblečenia (prevažne džínsov) a módnych doplnkov. Spoločnosť sa vo svojich začiatkoch zameriavala na výrobu kvalitných nohavíc. Snaha o poskytnutie najväčšieho možného komfortu spôsobila, že Diesel sa stal súčasťou kultúry mladých po celom svete. Prítomnosť vo viac než 80 krajinách, 5000 predajných miest a 300 vlastných predajní vytvára sieť nápaditosti a inovácií.

História
DIESEL DZ 4184Zakladateľ spoločnosti Diesel, Enzo Rosso sa narodil v roku 1955 v severotalianskom Brugine, kde jeho rodina prevádzkovala malú farmu. Enzov talent pre obchodovanie bol viditeľný už v útlom veku. Keď mal desať rokov založil si králičiu farmu a zisky, ktoré mal z predaja mu dodali ešte väčšiu chuť do podnikania. V jednom z početných interview sa priznal, že jeho snom bolo vypracovať sa na niečo viac ako na prostého robotníka. Po absolvovaní školy textilnej výroby sa dvadsaťročný Enzo začal zaoberať navrhovaním vlastného oblečenia. Po pracovnej anabáze vo firme Moltex, špecializovanej na výrobu nohavíc, sa mu zažiadalo skúsiť niečo nové a posunúť svoju kariéru ďalej.

Majiteľovi spomínanej firmy Moltex navrhol partnerstvo. Tak vznikla v roku 1978 spoločnosť Genius Group. Tá bola zodpovedná za viacero úspešných značiek vrátane Goldie, Ten Big Boys, Martin Guy, Katherine Hamnet a samozrejme Diesel. Prvá pánska kolekcia oblečenia Diesel vznikla v roku 1979 a dnešný ťažiskový segment, džínsy, debutovali v roku 1984.

DIESEL DZ4170V nasledujúcom roku Rosso vyplatil partnerov Genius Group a pustil sa s energiou jemu vlastnou do ním neprebádaných vôd módy a dizajnu. Sám si vyberal mladých absolventov škôl z celého sveta a dával im mandát ignorovať to, čo a ako robia ostatní. Návrhári mali voľnú ruku pri tvorbe oblečenia a podnikali minimálne dvakrát ročne študijné cesty po svete. Neobmedzený rozpočet a úplná sloboda mali zabezpečiť, že sa do sídla spoločnosti vrátia nasiaknutí nekonečnou inšpiráciou. Tento neortodoxný prístup pomohol firme získať povesť nekonvenčného a avantgardného výrobcu masívne oslovujúceho európsku mládež.

S uvedením dámskej kolekcie v roku 1984 sa posilnilo aj medzinárodné zastúpenie značky – 40 krajín a obrat 130 miliónov dolárov na prelome desaťročí svedčí o pevnej pozícii Diesel na trhu. Rozšírenie produktovej línie o oblečenie pre extrémne športy a okuliare nenechalo na seba dlho čakať. O niečo dlhšie si však priaznivci značky Diesel museli počkať na predstavenie prvých hodiniek Diesel.

Štýlové ultramoderné hodinky s viditeľným retro nádychom od roku 1999 pre Diesel vyrába americký Fossil, o ktorom ste si mali možnosť prečítať aj na stránkach Hodinárskeho magazínu. Hodinky z produkcie spoločnosti Diesel sú rozoznateľné najmä vďaka jedinečnej kombinácii kože s nerezovou oceľou.

Ambície posunúť sa do kategórie luxusných značiek začali naberať reálne kontúry získaním licencií od takých pojmov ako Red Label, Vivienne Westwood a Martin Margiela. Diesel sa stal kľúčovým hráčom na trhu luxusného tovaru, ale naďalej vytvára a rozvíja aj produkty určené na voľný čas. Enzovi Rossovi sa podarilo to, s čím vstupoval do biznisu – vytvoriť najdynamickejší a najnápaditejší produkt, ktorý bude k dispozícii kdekoľvek a komukoľvek.

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.