Hodinky ESPRIT – predstavenie značky

Michal Pindura 0 04.07.2011

Logo EspritKaždá značka si vytvára svojou politikou a vystupovaním istý štýl. Z firmy Esprit vyžaruje mladícka uvoľnenosť a ležérnosť. Samé o sebe by ani tieto pozitívne črty nemuseli byť zárukou úspechu. Lenže Esprit, tak ako mu jeho názov káže, je aj výrobca navýsosť dôvtipný. Stávka na cenovo dostupný luxus sa mu vyplatila a v ziskoch mnohokrát vrátila. I napriek tomu, že Esprit je pre Hodinársky magazín zaujímavý „len“ niečo vyše 15 rokov, nezaškodí si zistiť pár detailov z jeho pomerne bohatej histórie.

História
ESPRIT Green Play ES900642003Založenie firmy, zaoberajúcou sa výrobou oblečenia, šperkov, bytových doplnkov, okuliarov a samozrejme hodiniek, sa viaže s rokom 1968. Voľnomyšlienkarov Susie a Douga Tompkinsovcov napadlo využiť ich dodávku Volkswagen (v rokoch hippies neodmysliteľne pomaľovanou kvetmi) na predaj oblečenia. V časoch neviazanej zábavy sa zrodil Esprit. Susie si zobrala na starosť kreativitu a vytváranie dizajnu, Doug finančné záležitosti. O tri roky mala značka pod krídlami už sedem produktových línií.

Pravý boom spoločnosti prišiel v roku 1971, kedy sa Tompkinsovci stretli s Michaelom Yingom, budúcim akcionárom a predsedom predstavenstva. Tak ako sa menil spôsob predaja, menilo sa aj logo značky. To súčasné, ktoré by spamäti nakreslil hádam každý, navrhol v roku 1979 John Casado. Pod hlavičkou nového vizuálu sa spustila v roku 1980 reklamná kampaň Real People natočená uznávaným fotografom Olivierom Toscanim.

Z firmy Esprit sa stala silná značka schopná najímať popredných dizajnérov, či architektov. Prvým z nich bol Talian Ettore Sottsass. Práve on sa pričinil o vybudovanie európskej centrály v nemeckom Düsseldorfe. Ďalšou zásluhou Sottsassa bolo určenie jednotného vzhľadu predajní a stanovenie celkového mladistvého vyžarovania značky Esprit. Architekti Aldo Cibic, Antonio Citterio, Norman Foster a Schigeru Uchida sa podieľali na projektovaní interiérov vlajkových predajní spoločnosti.

ESPRIT BROADWAY SILVER ES103252005K prelomovým míľnikom patrí rok 1993 a vstup akcií spoločnosti Esprit na burzu v Hongkongu. Obraty firmy v nasledujúcich rokoch sa aj zásluhou tohto kroku šplhali k astronomickým výškam. Prosperovanie so sebou v roku 1995 prinieslo rozšírenie portfólia o nič iné, ako pre nás tak podstatné, hodinky. Kolekcie hodiniek nasali to najlepšie z ponúknutej elegancie, elánu, luxusu, ale i neposednosti typickej pre značku Esprit.

Že Esprit nezaspal na vavrínoch a nečaká na invenčnú pomoc zvonku, dokazuje založenie akadémie na podporu tvorivého talentu mladých dizajnérov (2006). Úspechy firmy podčiarkujú aj tržby 3,25 miliardy EUR v obchodnom roku 2007 – 2008 a otvorenie najväčšieho obchodu Esprit vo Frankfurte nad Mohanom (2010). Na ploche 3600 metrov štvorcových sa značka prezentuje v celej jej kráse a honosnosti.

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.