Export švajčiarskych hodiniek stagnuje, Swatch Group rastie. Čo je za tým?

Michal Pindura 0 29.07.2015

Export švajčiarskych hodiniek padá, Swatch Group rastie. Čo je za tým?V kontexte situácie, aká momentálne vládne na trhu, to znie to až neuveriteľne, ale Swatch Group napriek negatívnym vplyvom rozbujneného švajčiarskeho franku, ktorý bol z prostredia skupiny označený ako masívne nadhodnotený, zaznamenala v prvej polovici roka 2015 solídny rast.

Tržby v rámci celého konglomerátu, ktorý okrem iných ovláda značky Omega, Breguet, Tissot a Swatch, dosiahli nárast o 3,6 percenta, čo v reči peňazí predstavuje 4,248 miliardy frankov. Pri zohľadnení súčasných výmenných kurzov by síce tržby boli o čosi nižšie (2,2 %, 4,192 mld. CHF), no po prepočítaní na eurá sa nárast vyšplhá až na 18,7 %.

Výsledok Swatch Group je v trende posledných mesiacov, kedy vývoz švajčiarskych hodiniek v sumáre vykázal oproti minulému roku záporné hodnoty, doslova ostrovom nádeje a znakom, že pri vybudovanej širokej maloobchodnej sieti a podchytení všetkých cenových hladín, je dopady nepriazne trhu možné spoľahlivo eliminovať.

Akcelerovaný rast v priebehu mája a júna – teda obdobia, ktoré boli pre švajčiarsky hodinársky priemysel návratom do krízou postihnutého roku 2009, sa v prvom polroku 2015 významne podpísal pod prevádzkový zisk 761 miliónov CHF (729 mil. €). Pre porovnanie, v rovnakej sledovanej perióde minulého roka bol prevádzkový zisk o 8,3 % vyšší. Prevádzková marža dosiahla 18,2 % a čistý zisk atakoval hranicu 550 miliónov frankov (525 mil. €).

16. júla zverejnená polročná správa skupiny Swatch poukazuje na pozitívne vyhliadky do druhej polovice roka cez chystané uvedenie limitovaného bondovského modelu Omega Seamaster Aqua Terra James Bond Limited Edition (certifikovaný procesom METAS), dotykových hodiniek Zero One a bezkontaktného platobného systému na báze NFC z dielní značky Swatch a zvýšenie kapacity pre bestseller Tissot T-Touch Expert Solar.

Správa tiež uvádza, že stratégia skupiny zamestnávajúcej viac než 36-tisíc ľudí po celom svete (400 nových vytvorených miest v roku 2015) počíta s ďalším získavaním trhového podielu a rozširovaním vlastnej maloobchodnej siete. Cestou k splneniu plánov by aj naďalej malo byť uprednostnenie dlhodobej defenzívnej cenovej politiky pred krátkodobým profitom.

Zdroj: Swatch Group, www.panoramio.com

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.