Hodinky FOSSIL – predstavenie značky

Michal Pindura 0 30.06.2011

Logo spoločnosti FossilFossil, majiteľ jedného z najznámejších a najzvučnejších mien v biznise, na medzinárodnej úrovni navrhuje, predáva a distribuuje módne hodinky, kožený tovar, okuliare a ďalšie produkty. Počas osemdesiatych rokov 20. storočia zažil nebývalý rozmach vďaka uvedeniu hodiniek s retro dizajnom. Inspiráciu Fossil čerpal z reklám v amerických časopisoch z 30. – 50. rokov. Po fenomenálnom úspechu v Spojených štátoch spoločnosť vstúpila na medzinárodné trhy a diverzifikovala svoje produkty o kožený tovar a slnečné okuliare. Okrem marketingovo zaujímavejších hodiniek Fossil, má firma v značke Relic zastúpenie aj v segmente lacnejších hodiniek.

História
FOSSIL FS 4616Spoločnosť Fossil bola založená v roku 1984 rodákom z Texasu, Tomom Kartsotisom. Uposlúchol radu svojho staršieho brata Kosta a meno novej firmy odvodil z prezývok ich strýkov. S príchodom popularity sa hodinárska značka Fossil oddelila od ďalších, prevažne maklérskych rodinných firiem a ako Fossil Watches, Inc. si razí cestu úspechov a uznania.

Retro vzhľad hodiniek Fossil zapôsobil neuveriteľným spôsobom na mladú generáciu a rovnako apeloval aj na tých, ktorí si pamätali niekdajšie trendy. Špeciálnou múzou pre Toma a Kosta bol magazín „Time and Life“. Z neho čerpali nápady a s nutnou dávkou novátorstva ich vkladali do hodiniek, ktoré zachovávali to najlepšie z klasickej módy. Pomocou ich znalostí, remeselným spracovaním a miernymi cenami vytvárali hodinky Fossil u ich majiteľov príjemnú nostalgiu. V neposlednom rade k pocitu návratu o pár desaťročí dozadu, prispievalo aj balenie hodiniek do štýlových drevených krabičiek. Pre ďalšie posilnenie retro dojmu stavila firma na propagáciu pripomínajúcu staré filmy. Ako terno sa ukázalo zameranie sa na hollywoodsku archeologickú legendu Indianu Jonesa.

FOSSIL JR 1270Vďaka osobitému zmyslu pre detail, spoločnosť už v treťom roku existencie zarobila 2 milióny dolárov. S nárastom počtu predajných miest rástol aj zisk. V roku 1989 činil neuveriteľných 20 miliónov dolárov. Trend exponenciálneho zvyšovania príjmov firmy pokračoval celú nasledujúcu dekádu. Rok 1993 priniesol so sebou expanziu do Európy a Japonska. Odlišná mentalita týchto trhov naštartovala rozširovanie portfólia a práve od tohto roku sú vyrábané okuliare, prívesky na kľúče a peňaženky značky Fossil. 500 obchodov v 50 krajinách – to je bilancia 90. rokov.

Z neustáleho hľadania možností napredovania vzišiel okrem iného aj revolučný smartfón nositeľný na zápästí ako hodinky. Ocenenie DFWIMA za vynikajúce úspechy v oblasti interaktívneho marketingu (2006) len podčiarkuje inovatívneho ducha firmy Fossil.

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.