Girard-Perregaux Competizione – kolekcia návratov k pretekárskym koreňom
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 23.08.2016
V manufaktúre Girard-Perregaux ešte asi aj dnes spomínajú na marcový Baselworld. Pre švajčiarsku hodinársku firmu mal posledný ročník najväčšej výstavy v odvetví sladkú príchuť osláv 225. výročia, ktorá bola navyše zavŕšená dezertom v podobe niekoľkých modelov hodných zvýšenej pozornosti. Oficiálneho debutu sa dočkali reedície ikonických hodiniek Laureato, nemenej zažiaril famózny tourbillon La Esmeralda, pretransformovaný do náramkových hodiniek a svoju chvíľu slávy si užila takisto cenovo prijateľná oceľová verzia cestovateľského časomeru 1966 Dual Time.
Z napísaného ste možno postrehli, že Baselworld 2016 sa pre Girard-Perregaux niesol v znamení návratov. Zvykne sa hovoriť, že ak nevieš vymyslieť nič nové, netráp sa a opráš staré. Niečo na tom bude, no sťažovať sa nemienime. Bez obzretia sa do minulosti by totiž nevznikla Competizione – kolekcia chronografov inšpirovaných pretekmi automobilov spred šesťdesiatich rokov. Nateraz ju tvoria dva modely Circuito a Stradale.
Girard-Perregaux si kedysi (dnes to už veľmi neplatí) robil dobré meno racingovými chronografmi, ktoré boli v ich zlatej ére, datovanej 50. a 60. rokoch minulého storočia, vyhľadávané kvôli zjednodušenej konštrukcii púzdier a celkovej vyváženosti. Nová séria ponúka skoro tú istú vintage atmosféru, ale – ako to pri súčasných reedíciách býva – vo väčšom, 42 mm tele.
Oba momentálne dostupné modely Circuito aj Stradale sú v podstate rovnaké hodinky – aspoň čo sa týka rozmerov a typu strojčeka. Rozdiely medzi nimi treba hľadať v materiáloch a dizajne. Kým Stradale je klasický chronograf s retro prvkami vyrobený z ušľachtilej ocele (dostupný so strieborným alebo čiernym ciferníkom), Circuito je o poznanie modernejší, s púzdrom zhotoveným z uhlíkovo-titánového kompozitu a čiastočne otvoreným ciferníkom pripomínajúcim sieťku so šesťuholníkovými okami.
Umiernenejšia novinka Girard-Perregaux Competizione Stradale má namierené na zápästia športovo založených manažérov, ktorí nechcú skončiť pri oblekovej uniformite. Chronograf je ich v prípade trojterčíkový, s registrami pre priebežné sekundy a intervaly 30 minúť a 12 hodín. Apertúra dátumovky sa v dôsledku rozloženia sčítačov vklinila medzi index štvrtej a piatej hodiny. Ten istý dôvod stál za vypustením naproti stojacich aplikovaných indexov tretej a deviatej hodiny. Chronograf a tiež centrálne obuškové ručičky s luminiscenčnými linkami poháňa samonaťahovací kaliber GP03300 s pohybovou autonómiou na 46 hodín, 63 rubínmi a frekvenciou zotrvačky 28800 v/h. K hodinkám je pripojený oceľový náramok alebo hnedý remienok z kože aligátora.
Ostrejšia verzia Circuito dáva nudnému kancelárskemu prostrediu zbohom už spomínaným karbónovo-titánovým kompozitom, ktorý je osemnásobne ľahší než oceľ a štvornásobne ľahší ako titán. Girard-Perregaux neuvádza, akým spôsobom sa tento materiál vyrába, z fotografií však môžeme usudzovať, že vzniká primiešaním titánových čiastočiek do uhlíkovej zmesi s amorfnou štruktúrou. Dynamiku hodinkám dodávajú červené akcenty, prerezávaný ciferník evokujúci mriežku chladiča pretekárskeho auta a čierny remienok s tkaným zvrškom. Oproti modelu Stradale bol z výbavy vypustený tachymeter. Na jeho mieste sa nachádza sekundová stupnica rozdelená na 1/25-sekundové dieliky.
Obe vintage novinky sú už v predaji. Lacnejšie Stradale stoja v kombinácii s koženým remienkom 8800 eur. Za variant s náramkom si priplatíte 700 eur. Drahší model Girard-Perregaux Competizione Circuito vyjde na 12100 eur.
Zdroj: Girard-Perregaux