Hodinky GUESS – predstavenie značky

Michal Pindura 0 20.07.2011

Logo GuessGuess navrhuje, vyrába a licencuje širokú škálu oblečenia a doplnkov pre mužov aj ženy. Výrobky značky Guess sa vyznačujú nekompromisnou kvalitou a integritou v súlade s imidžom, ktorý si spoločnosť buduje. Za všetkými činnosťami firmy stojí záväzok načúvania potrebám zákazníkov, spolupracovníkov, obchodných partnerov a ctenie si ich individuálnych hodnôt. Modelové rady Guess sú navrhnuté v modernom, ale stále klasickom štýle pretkanom luxusom. Džínsy, overaly, kabelky a samozrejme hodinky sú obrazom kreativity sveta Guess.

História
GUESS W11555L1Marockí bratia Marcianovci, vyrastajúci v Marseille, v kraji neopakovateľného francúzskeho šarmu, si v roku 1981 otvorili obchod z oblečením. Miesto ich podnikania nebolo nikde inde ako v mekke šoubiznisu, v Los Angeles. Sortiment tovaru tvorili predovšetkým džínsy, na tú dobu neobvyklej farby, vyrobené z ľahšej a mäkšej látky. Charakteristickým znakom džínsov bol dnes preslávený Guess trojuholník na zadnom vrecku.

V decembri toho istého roku odletel Georges Marciano na jednanie s predstaviteľmi obchodného domu Bloomingsdale. Rokovania boli úspešné a tridsať párov džínsov Guess si našlo miesto v regáloch tohto legendárneho obchodu. Dlho sa v nich však neohriali. Presne tri hodinky trvalo, kým posledný kus opustil brány Bloomingsdale. Týmto momentom sa odštartovala hviezdna kariéra značky Guess. Okrem vynikajúcich predajných výsledkov stavili Marcianovci na originálny spôsob propagácie – reklamu búrajúcu vtedajšie konvencie. Sexi modelky a modeli veľmi provokatívne ukázali svetu ako sa majú nosiť džínsy Guess.

Neuveriteľný dopyt po produktoch Guess ohromil každého, vrátane zakladateľov spoločnosti. Rozšírenie kapacít a prístup k lacnejšej pracovnej sile prišli v roku 1983 s podpisom zmluvy so spoločnosťou Jordache, ktorá za takmer 5 miliónov dolárov odkúpila päťdesiat percent firmy Guess. V tom istom roku boli predstavené prvé hodinky Guess – rovnako ako súčasné modely sa vyznačovali nápaditosťou, originalitou, eleganciou a zjavnou inšpiráciou v posledných trendoch.

GUESS PRISM I14503L1Ako sa v priebehu rokov ukázalo, pre imidž značky nebolo spojenie s Jordache úplne správnym rozhodnutím. Marcianovci Guess chápali ako luxusnú high-end značku, Jordache ako masovku, ktorá sa má predávať úplne všade. Právna bitka, ktorá sa strhla nemala v dizajnérskej oblasti obdobu. Nakoniec súdna porota rozhodla o vrátení firmy Guess do rúk Georgesa a Mauricea Marcianovcov.

Po vyhratom súde sa Guess pustil do rozširovania oblastí podnikania a po dlhom čase vleklých súdnych sporov začali zisky firmy opäť rásť. Predaj licencií priniesol výrobky Guess do desiatok krajín. Zvlášť vysoké predajné čísla prichádzali z Kanady a Japonska. V roku 1993 Guess predal licencie za takmer 700 miliónov amerických dolárov. V tom istom roku Georges Marciano ohlásil svoj odchod z vedenia firmy. Rok pred ním tak urobil aj Maurice, ale on sa vrátil do štruktúr firmy ešte pred Georgesovým odchodom.

V roku 1996 sa Guess stal verejne obchodovateľnou spoločnosťou. Pokračovanie snáh o expanziu pribrzdili sklamania zo slabších maloobchodných predajov džínsov. Kabelky a doplnky sa naďalej predávali nad očakávanie hlavne v Amerike a Európe. Konkurenčné tlaky v roku 1998 spôsobili stratu podielu na trhu aj napriek uvedeniu kolekcií Premium Denim. O rok nato Guess spustil svoj prvý virtuálny obchod, ktorý spájal módu a informácie s IT technológiami.

GUESS PUFFY W85098L2Obmedzenie plánov rozširovania predajnej siete v roku 2000 znamenalo zvýšené sústredenie sa Guess na návratnosť investícií a posilnenie kapitálovej štruktúry. O tom, že to bol premyslený krok svedčí aj bleskový nárast popularity pripisovanej reklamnej kampani s Claudiou Schiffer, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, a Evou Herzigovou. Rok 2001 sa už niesol výhradne v znamení tvorby módnych trendov a v nastolenom smere Guess pokračuje až do súčasnosti.

Meno spoločnosti Guess je dnes jedným z najuznávanejších pojmov módneho sveta. Guess sa za krátku dobu dostal do povedomia mladých a stal sa ikonou kombinujúcou vášeň amerického Západu s európskym vkusom. Oceňovaný pre kvalitu, marketing a kreativitu, štýlotvorca – to je Guess.

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.