Konglomerát LVMH rastie a poškuľuje po stále vyšších métach

Michal Pindura 0 23.07.2013

Konglomerát LVMH rastie a poškuľuje po stále vyšších métachTento týždeň diskutoval zástupca skupiny LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton S.A. (LVMH) s novinármi agentúry Bloomberg o rastúcom podiele tohto francúzkeho koncernu v hodinárskom priemysle. LVMH, ktorý vlastní niekoľko významných značiek vrátane Hublot, TAG Heuer či Zenith, si stanovil smelé ciele a svoju pozornosť upiera na hlavných konkurentov Swatch Group a Richemont.

LVMH vládne pomerne dlhú dobu svetu luxusnej módy vďaka podielu alebo kompletnému ovládaniu výrobcov ako Céline, Marc Jacobs a Louis Vuitton. V uplynulých rokoch však smeruje zvýšené úsilie do sféry hodiniek. Francesco Trapani, generálny riaditeľ značky Bulgari, ktorú takisto LVMH zastrešuje, pre spravodajcov z Bloombergu uviedol, že napriek poklesu predaja tovaru v Číne, sektor hodiniek a šperkov naďalej rastie.

„Predaje v Číne sú naďalej priaznivé, hoci je pravda, že situácia sa mierne zmenila“, povedal Trapani. „Tržby sú nižšie, ale kompenzuje ich zvýšený dopyt z Malajzie, Indonézie a Vietnamu. Nejedná sa o boom, no tieto krajiny sú pre nás čím ďalej, tým zaujímavejšie.“

Finančná správa LVMH za prvý štvrťrok 2013 ukázala, že konglomerát skutočne vykazuje neustály rast. Šesťpercentný nárast zdvihol výnosy skupiny na 6,9 miliardy eur, pričom divízia hodiniek a šperkov zaznamenala organický rast tržieb o 2%.

LVMH rastie v súlade s trendmi z druhej polovice vlaňajšieho roka. Nezmenená ostala orientácia na ázijské a severoamerické trhy. Európu vnímajú analytici skupiny ako výzvu, kde sa pokúsia vylepšiť si pozíciu prostredníctvom momentálne ovládaných značiek. „Priorita číslo jedna je zamerať sa na značky, ktoré vlastníme. Ak sa vyskytne naozaj niečo unikátne, silné a bude to k dispozícii, potom budeme konať“, uzatvoril debatu Trapani.

Zdroj: Bloomberg

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.