Kríza – nekríza, Swatch Group zaznamenal v minulom roku prudký rast

Michal Pindura 0 07.02.2013

Tlačová beseda Swatch Group, druhý zľava CEO skupiny Nick HayekČo predznamenávali čiastkové kvartálne výsledky, potvrdila aj súhrnná správa informujúca o finančných výsledkoch Swatch Group za rok 2012. Skupina so sídlom vo švajčiarskom meste Biel / Bienne vykázala za minulý rok príjmy 8,143 miliardy CHF (6,59 mld. €), čím si oproti roku 2011 polepšila o 14%. Hoci spoločnosť vlastní rôzne holdingy, hodinársky a šperkársky segment bol so 7,297 miliardami CHF (+15,6%) jedným z pilierov vynikajúceho hospodárenia. Dvojciferným nárastom sa môžu pochváliť značky Longines, Breguet, Blancpain, Glashütte Original či Omega.

Rast švajčiarskeho hodinárskeho priemyslu pozitívne ovplyvnilo hlavne zvýšenie dopytu na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch Ázie, čo Swatch Group prinútilo rozšíriť výrobné kapacity. Príkladom je nedávna akvizícia spoločnosti Harry Winston. Signály zo svetových trhov naznačujú dlhodobý rastový potenciál, ktorý analytici Swatch Group odhadujú na päť až desať percent ročne. V dôsledku toho sa predstavenstvo skupiny rozhodlo navrhnúť zvýšenie výplat dividend o 17,4 percenta. Ak májové valné zhromaždenie návrh schváli, každý podielnik dostane 6,75 CHF (5,47 €) za akciu.

Swatch Group odolala spomaleniu hospodárskeho rastu v posledných rokoch najmä vďaka adaptívnej expanzii, ktorú CEO skupiny Nick Hayek označil v rozhovore pre Wall Streat Journal (2011) za jasnú prioritu. „V niektorých segmentoch sme mali problémy s kapacitou a mohli sme predať viac. To sa týka značiek Breguet, Blancpain a Omega. Všetci hovoria o spomalení, ale my vidíme, že existuje veľa príležitostí ako prosperovať. Aj keď zákazníci celkovo míňajú menej, stále majú sklon investovať do luxusných hodiniek. Punc Swiss Made pre nich čosi znamená,“ povedal vtedy Hayek.

Zdroj: Reuters

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.