Lesk hodiniek Michael Kors zovšednel. Nepredávajú sa tak, ako by si akcionári želali
Autor: Michal Pindura Komentáre: 1 Vytvorené: 24.08.2016
Prudký pokles predaja náramkových hodiniek bol v zverejnených hospodárskych výsledkoch za druhý štvrťrok 2016 označený za hlavného strojcu neuspokojivých výsledkov americkej módnej spoločnosti Michael Kors Holdings.
Jeden z najväčších výrobcov kabeliek a fashion doplnkov v Severnej Amerike zaznamenal v druhom kvartáli medziročný nárast predaja iba o 0,2 %, pričom sledované obdobie uzavrel s tržbou vo výške 987,9 miliónov dolárov. Nelichotivý výsledok je zarážajúci najmä v kontexte otvorenia 221 nových predajní a vstupu na obrí čínsky trh.
Bez ohľadu na akvizície došlo k 7,4-percentnému poklesu aj pri takzvaných „like-for-like“ tržbách (kvôli porovnaniu s minulým rokom očistené od nových vplyvov) a o 7 % sa znížili tiež predaj u nezávislých predajcov a v obchodných domoch. Michael Kors sa v tlačovom výstupe vyjadril, že ich cieľom do budúcnosti je väčšia nezávislosť od obchodníkov, ktorí produkty značky predávajú vo výrazných zľavách.
Faktom je, že predaj náramkových hodiniek Michael Kors klesal aj vtedy, keď spoločnosť ako taká vykazovala rekordné zisky. Zvrátiť tento trend by mali investície do online maloobchodu a inovácie v oblasti inteligentných hodiniek. V účinnosť podniknutých krokov verí aj predseda predstavenstva a generálny riaditeľ John D. Idol. S nadšením sa vyjadril o chystanej jesennej kolekcii, v ktorej sa do Európy dostanú nové wearables zariadenia na čele s hodinkami a fitnes trackermi Michael Kors ACCESS.
Zdroj: investors.michaelkors.com
Pridať komentár
Komentáre (1)
Johann | Tu sa naozaj veľa komentovať nedá. Aj keď je výzor hodiniek dôležitý, z technického hľadiska takéto firmy nič neprinášajú a to módne či tzv. fashion je pre fanúšika hodiniek nepodstatné. Ak by táto značka zmizla z trhu, ani by som to nespozoroval. |
---|