Parmigiani PF Bugatti 390 Concept – rýchlo, zbesilo a presne
Autor: Michal Pindura Komentáre: 0 Vytvorené: 28.03.2016
Hodinársky priemysel znovu (koľkýkrát už vlastne?) našiel prienik so svetom rýchlych áut. V rámci pokračujúcej spolupráce švajčiarskej manufaktúry Parmigiani Fleurier s luxusnou automobilkou Bugatti bol predstavený koncept hodiniek, v ktorého charaktere a poniektorých technických riešeniach sa zrkadlí nový superšportiak Bugatti Chiron.
Letmé zoznámenie sa s obomi spriaznenými premiantmi bolo dopriate návštevníkom ženevského autosalónu (3. – 13. marec 2016). V mnohých ohľadoch je medzinárodná motoristická show, tradične konaná na výstavisku Palexpo, ekvivalentom veľtrhu Baselworld. Kým na najväčšom autosalóne prezentujú značky výkvet toho, čo bude už onedlho brázdiť cesty, najvýznamnejšia a takisto najväčšia výstava hodín a hodiniek je každoročne dejiskom predvádzania pávích pier výrobcov, ktorých tikajúce výtvory končia na našich zápästiach.
86. ročník Autosalónu Ženeva mal viacero vrcholov. Jedným z nich bol nesporne debut auta predurčeného byť najrýchlejším na svete. V popredí premiéry modelu nazvaného podľa jazdca Louisa Chirona, stáli zástupcovia manufaktúry Parmigiani spolu s hodinkami, ktoré vraj po technickej stránke môžu s dravcom z Molsheimu viesť vyrovnaný závod.
Obaja partneri s taliansky znejúcimi menami sa nachádzajú na samej špičke exkluzivity, výkonu, a samozrejme, ceny. Veď posúďte sami. Bugatti Chiron by mal stáť zhruba 2,4 milióna eur a už dnes má tretina plánovanej produkcie svojich majiteľov. Tí za investované peniaze dostanú šelmu s osemlitrovým benzínovým morom, ktorého 1500 koní vystrelí prísne aerodynamické vodidlo z nuly na stovku za 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť Chironu je 420 km/h – a to len preto, že v ďalšom rozlete mu kvôli ušetreniu pneumatík bráni obmedzovač.
Hodinársky náprotivok Parmigiani PF Bugatti 390 Concept je na tom podobne. Exkluzivitu mu zaručujú hodnotné materiály, vysoký podiel ručnej práce, remeselná a inžinierska vyspelosť a v neposlednom rade aj nízky počet vyrobených kusov – hoci zatiaľ nevieme, koľko presne ich bude. Tvar konceptu hodiniek do určitej miery kopíruje dizajn bloku motora. Mechanické vnútornosti s koaxiálnou štruktúrou a rozdelením funkčných častí do samostatných segmentov, ktoré navzájom interagujú, sú spaľovaciemu pohonnému agregátu Bugatti Chiron ešte bližšie.
Analógiou k dvom palivovým nádržiam modro-čiernej beštie sú dva perovníky s gravírovaným menom a podpisom Louisa Chirona. Stály tok energie z perovníkov k vertikálne uloženému 60-sekundovému lietajúcemu tourbillonu taktovanému na frekvenciu 28800 v/h (4 Hz) je zabezpečený inovatívnym ozubeným súkolím. V jeho návrhu došlo k vynechaniu plochého usporiadania po sebe idúcich kolies a pastorkov. Namiesto nich je za distribúciu krútiaceho momentu a vyrovnaný prenos energie zodpovedná sada troch planetárnych prevodov.
Po vzore predošlých modelov Parmigiani Bugatti je púzdro pripravovaných hodiniek naklonené k očiam ich nositeľa tak, aby bolo možné rýchlo a pohodlne odčítať čas počas rýchlej jazdy bez vykonávania zbytočných pohybov a straty koncentrácie. Tento detail ocenia všetci tí, ktorí budú mať možnosť trhať asfalt 21-palcovými Michelinkami s profilom 355/25 R21.
Podrobnejšie informácie o koncepte Parmigiani PF Bugatti 390 Concept neboli v dobe písania článku známe.
Zdroj: Parmigiani, Pravda.sk