Skupina Fossil pumpuje všetku energiu do smart hodiniek. Budú výťahom k ešte väčším ziskom?

Michal Pindura 0 06.12.2017

Dámske smart hodinky Michael Kors Sofie

Zmráka sa, stmieva sa… Asi takto, celkom ako v pochmúrnej Kraskovej básni, to vyzeralo pred časom s číslami predajnosti značiek ovládaných skupinou Fossil. Nebola to žiadna sláva. Na odbyt nešli nielen hodinky Fossil, ale, čo je oveľa prekvapujúcejšie, napríklad ani ženami po celom svete zbožňované modely Michael Kors. Krivky padali, investorom sa na čelách kopili vrásky a manažment texaskej spoločnosti hľadal východisko zo situácie, na akú nebol zvyknutý ani pripravený.

Keď už sa zdalo, že nič nezaberá, z ničoho nič sa našiel liek. Onou zázračnou medicínou bol nastupujúci trend smart hodiniek. Stratégovia Fossil Group vycítili, že ak nové nositeľné zariadenia posunú vďaka svojim, treba uznať, že šikovným dizajnérom do módnej sféry, produkty začlenia do portfólia známych fashion značiek a ponúknu ich s prijateľnou cenou, mohli by ich firme priniesť svetlejšie zajtrajšky. Dnes, keď sa z Fossilu zásluhou záujmu zákazníkov stal jeden z najväčších hráčov medzi výrobcami hybridných inteligentných hodiniek, je evidentné, že stávka na technologický boom sa vyplatila.

Pánske smart hodinky Michael Kors Grayson

Aj z tohto dôvodu skupina Fossil oznámila, že v roku 2018 skúsi popri hybridných smartoch (hodinky s analógovým ciferníkom bez displejov), ktorým sa darí viac než dobre, výrazne rozšíriť ponuku pánskych i dámskych modelov s dotykovými displejmi. Hoci sa sprvoti robili tajnosti, ktoré značky budú o tento druh sortimentu obohatené, teraz už vieme, že v teste o priazeň spotrebiteľov si to ako rozdajú Diesel, Emporio Armani, Fossil, Michael Kors a Misfit. Zároveň u všetkých značiek skupiny vrátane Armani Exchange, DKNY, Kate Spade, Marc Jacobs či Skagen dôjde k ďalšiemu posilneniu pozície hybridov.

Z čísiel, ktoré máme k dispozícii, je zrejmé, že Fossil vie, čo robí. Do konca tohto roka bude plánuje zaokrúhliť počet komunikatívnych modelov naprieč štrnástimi značkami na 300, pričom sú dostupné v 21 jazykoch na trhoch 50 krajín.

Stúpajúcu obľubu smart hodiniek potvrdil aj šéf stratégie a digitálnych technológií Greg McKelvey. O segmente, ktorý v rámci Fossil Group riadi, hovorí ako o najrýchlejšie rastúcom zo všetkých oblastí, v ktorých skupina podniká. Výhodou je podľa neho spojenie značiek rešpektovaných módnych tvorcov s pokročilými možnosťami hodiniek a tiež to, že konkurenční výrobcovia zaspali dobu a do smart zariadení sa buď dosiaľ vôbec nepustili, alebo sa nimi zaoberajú iba okrajovo.

Zo svetle vyššie napísaného nejde nespomenúť, že Fossil za posledných dvanásť mesiacov zdvojnásobil počet predajných miest a tiež zdvojnásobil predaj smart hodiniek. Do kariet mu celkom určite nahral fakt, že nestrácal energiu a financie vývojom vlastného operačného systému, ale spoľahol sa na systém Android Wear 2.0 od Googlu. Lojálnosť a prínos skupiny Fossil k rozvoju trhu nositeľných zariadení ocenil aj viceprezident Android engineering David Singleton. Podľa neho to bol práve Fossil, kto sa výraznou mierou pričinil o popularizáciu smart hodiniek tým, že sa mu podarilo skĺbiť ich benefity s atraktívnym dizajnom.

Zdroj: Fossil Group

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.