Hodinky SWATCH – predstavenie značky

Michal Pindura 1 12.07.2011

Logo SwatchSwatch si za dobu svojej existencie vybudoval povesť spoľahlivého, vkusného a efektívneho výrobcu. Od debutu prvej modelovej línie, Swatch predstavil stovky rôznych variácií na tému hodinárska originalita. Pestrosť je najsilnejšou zbraňou tejto švajčiarskej spoločnosti. Hoci najväčšiu popularitu dosiahli hodinky Swatch v osemdesiatych rokoch minulého storočia, kedy sa mohlo zdať, že ich má na zápästí takmer každý, firma vstúpila do nového tisícročia s odhodlaním vytvárať rok čo rok zaujímavé a hlavne svieže hodinky.

História
Swatch GE227V polovici sedemdesiatych rokov sa švajčiarsky hodinársky priemysel nachádzal uprostred najhlbšej krízy. Japonská konkurencia valcovala tradičných výrobcov a zdalo sa, že predstavenie Deliria – najtenších hodiniek na svete, bude posledným klincom do rakvy. V prípade Deliria sa jednalo o supertenké hodinky s obmedzeným počtom súčiastok. Odpoveď švajčiarskej spoločnosti SMH, primárne sa orientujúcej na mikroelektroniku hodiniek, prišla 1. marca 1983 s uvedením štíhlych plastových hodiniek s iba 51 dielmi (namiesto obvyklých 91 a viac). Boli to vôbec prvé hodinky Swatch. Odvážnym marketingom, podporeným jedinečným dizajnom Swatch pozastavil japonskú hodinársku rozpínavosť a v čase digitálok vrátil zašlú slávu klasickým analógovým hodinkám.

Dva roky po prvotnom úspechu, libanonský podnikateľ Nicolas G. Hayek s partiou švajčiarskych investorov prevzal majoritný podiel v SMH (Société Suisse de Microelectronique et d’Horlogerie). Hayek okrem toho, že sa zanedlho stal generálnym riaditeľom tejto firmy a neskôr zmenil jej názov na Swatch Group (Swatch = Second Watch), významne prispel aj myšlienkou staviť na nízke ceny pomocou syntetických materiálov. Ultrazvukovo zváraná umelá hmota a nová montážna technika, bez straty presnosti významne znížili počet dielov hodiniek.

Swatch YGS741GAgresívna reklamná kampaň spolu s rozumnou cenou (50 CHF) priniesli okamžité úspechy na domácom trhu. Na vrchole popularity bolo celkom bežné vídať ľudí s dvojicou hodiniek Swatch na ruke. Niektoré modely ako napríklad Pop Swatch umožňovali priame pripnutie na oblečenie a boli tak skvele viditeľné. V tom istom čase spoločnosť začala spájať svoju činnosť s významnými umelcami vrátane Keitha Haringa a ďalších. Umelcami ovplyvnený dizajn hodiniek bol nevídaným javom.

Swatch postupom času spestril ponuku a kultové plastové hodinky Swatch Original, doplnil kúskami s kovovým telom Swatch Iron, modelmi pre potápačov Swatch Scuba, ultratenkými, len 3,9 milimetrov hrubými Swatch Skin, hodinkami s internetovým pripojením Swatch Beat a nakoniec hodinkami ozdobenými krištáľmi Swarovski, Swatch Bijoux.

V súčasnosti je Swatch Group najväčšou hodinárskou spoločnosťou na svete. V posledných rokoch dokonca zrýchľuje akvizície luxusných značiek. Pod krídla švajčiarskeho giganta patrí Brequet, Blancpain, Jaquet Droz, Glashütte Original, Léon Hatot, Omega, Tiffany & Co, Rado, Longines, Union Glashütte, Tissot, Calvin Klein, Certina, Mido, Pierre Balmain, Hamilton, Flik Flak a Endura.

Pridať komentár

Komentáre (1)

hodinky

milujem ich reklamy z 1985 co som pozeral na youtube proste Swatch je Swatch