Swiss Made je vtip, tvrdí zakladateľ projektu Goldgena. Ponúknuť chce hodinky s transparentným pôvodom

Michal Pindura 0 15.06.2016

Swiss Made je vtip, tvrdí zakladateľ projektu Goldgena. Ponúknuť chce hodinky s transparentným pôvodom

Nahlas pranierovať niečo tak silné, ako je známka kvality Swiss Made, to chce poriadnu guráž. Švajčiarsky startupový projekt Goldgena si na mušku zobral objasnenie verejne známeho tajomstva podaktorých hodiniek, ktoré by minimálne z morálneho hľadiska mali mať problém niesť na sebe označenie pôvodu v krajine Helvétskeho kríža. Cieľom firmy je tiež ponúknuť zákazníkom cenovo dostupné mechanické modely, ktorých výrobný proces, pôvod a náklady budú úplne transparentné.

Spoločnosť so sídlom v Lausanne, vedená produktovým dizajnérom Claudiom D’Amorem, si nedáva servítku pred ústa. Bez okolkov tvrdí, že väčšina Swiss Made hodiniek v cene pod 2500 frankov (cca 2260 eur) sú vo švajčiarsku len „doklepnuté“ z niekoľkých častí dovezených z Ázie. Príčinou týchto praktík má byť hon za nižšími výrobnými nákladmi.

Aby sme vysvetlili, na čo sa Goldgena snaží poukazovať, je potrebné vedieť, kedy sa na hodinkách smie objaviť oficiálne vládne označenie Švajčiarskej konfederácie Swiss Made. Právo používať rešpektovaný nápis majú tie modely, ktorých 50 a viac percent súčiastok strojčeka bolo vyrobených na území Švajčiarska. Od budúceho roka sa tento podiel zvyšuje na 60 % a zahŕňať bude aj komponenty púzdier a remienkov. Ďalším kritériom na udelenie „puncu“ kvality Swiss Made je zostavenie hodiniek vo Švajčiarsku.

Hodinky Goldgena budú pôvod súčiastok garantovať certifikátom TTO

Projekt Goldgena si chce pri odhaľovaní tajomstiev švajčiarskeho hodinárskeho priemyslu pomôcť vlastným certifikátom TTO (Total Transparency on Origin), ktorý by prináležal iba hodinkám s absolútne prehľadným pôvodom súčiastok. Aby firma Claudia D’Amoreho, mimochodom bývalého zamestnanca značiek TAG Heuer, Parmigiani Fleurier a Montblanc, zaujala verejnosť (od ktorej je závislé jej financovanie), neváha pritvrdiť rétoriku. „Swiss Made je vtip“, tvrdí D’Amore na margo súčasného stavu.

Taliansko-švajčiarsky dizajnér plánuje získať peniaze na rozbeh značky prostredníctvom crowdfundingovej platformy Kickstarter. Aby mohol spustiť výrobu 5000 – 10000 kusov prvého modelu, ktorý sa bude predávať výhradne on-line, potrebuje od investorov vyzbierať približne desať miliónov frankov. D’Amore verí, že sa mu to podarí už za mesiac – od 31. augusta do 30. septembra. Na podporu a rýchlejšie šírenie myšlienok projektu Goldgena bolo na Youtube uverejnených niekoľko pútavých videí s miestami až rebelským a uštipačným podtónom.

Názorný príklad pomeru Swiss Made súčiastok v hodinkách a ich vplyvu na cenu

Maloobchodná cena hodiniek značky Goldgena sa bude pohybovať medzi 630 až 3750 eurami, vždy však budú dodržiavať pomer výrobných nákladov a konečnej ceny na úrovni 1:3,5 (v súčasnosti je podľa vyjadrení Goldgeny bežný pomer 1:6 až 1:8). Nižšie ceny by mali jednotlivým modelom zabezpečiť japonské strojčeky, montáž v Číne a vynechanie sprostredkovateľov z predajného reťazca. Cenu hodiniek s približným termínom dostupnosti okolo polovice mája 2017 by mohla ďalej znížiť 10 % provízia pre tých spotrebiteľov, ktorí presvedčia iné osoby na ich kúpu.

Každý potenciálny zákazník sa teda môže rozhodnúť, či chce hodinky pochádzajúce z Ázie, tváriace sa ako Swiss Made, alebo dá prednosť hodinkám, ktoré svoj pôvod nijako nezahmlievajú a nezapierajú. Goldgena bude počas leta zdieľať informácie z prostredia vývoja a detaily s technickými parametrami chystaných modelov.

Zdroj: www.goldgena-project.com

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.