TOP 10 švajčiarskych hodinárskych značiek podľa výšky tržieb

Michal Pindura 0 16.08.2021

Švajčiarske hodinárske značky aj v období poznačenom pandémiou neohrozene kraľujú trhu s náramkovými hodinkami. To vieme a zrejme nikoho to neprekvapilo. Kto je ale „primus inter pares“ v odvetví, v ktorom sú tradícia a know-how zárukou ekonomického úspechu (takmer) bez ohľadu na situáciu vo svete?

Najnovšie odhady a analýzy americkej investičnej spoločnosti Morgan Stanley a švajčiarskych konzultantov LuxeConsult ukazujú, že pre výrobcov hodiniek je čoraz dôležitejšie a naliehavejšie uprednostnenie kvality pred kvantitou. Inými slovami, namiesto zvyšovania objemov sa pre ne javí byť v budovaní renomé výhodnejším dopriať zneisteným zákazníkom obmedzené množstvo výnimočných kúskov.

TOP 50 švajčiarskych hodinárskych značiek podľa výšky tržby za rok 2020

V roku 2020 bolo celosvetovo vyprodukovaných približne 900 miliónov hodiniek. Z nich 13,8 milióna bolo vyexportovaných z tradičnej bašty hodinárskeho priemyslu. Hádať, o ktorú krajinu ide, je úplne zbytočné. Čo sa týka hodnoty vyexportovaných hodiniek, Švajčiarsko jasne dominuje. A hoci nový koronavírus zrazil exporty z 20,5 miliardy frankov (2019) na aktuálnych 16,1 miliardy (14,88 mld. EUR), vplyvné skupiny, akými sú Swatch Group, Richemont či LVMH ukazujú, že zameranie sa na high-end hodinky na úkor množstva by sa švajčiarskym značkám mohlo oplatiť.

Rešpektovaný server Monochrome na základe výsledkov predaja za minulý rok zostavil rebríček desiatich manufaktúr, ktoré boli vlani najsilnejšími hnacími motormi švajčiarskeho hodinárskeho priemyslu.

1. ROLEX
Značka s korunou vo firemnom embléme je skutočným monarchom sveta hodiniek. Hoci je Rolex vo zverejňovaní výsledkov veľmi zdržanlivý, Morgan Stanley odhaduje, že jeho tržby za rok 2020 dosiahli až 4,42 miliardy CHF.

2. OMEGA
Spoločnosť založená v roku 1848 za Rolexom síce výrazne zaostáva, no stačilo jej to na skvelé druhé miesto. Ťažný kôň skupiny Swatch Group dosiahol pri predaji hodiniek v hodnote 1,75 mld. CHF tržby, ktoré tvorili 31 % z predajov materskej firmy.

3. CARTIER
Francúzka perla skupiny Richemont sa na predajoch hodinárskej divízie tohto holdingu podieľala 29 percentami. Tržby vo výške 1,63 mld. frankov robia z Cartiera jedného z najväčších producentov hodiniek.

4. PATEK PHILIPPE
Druhá nezávislá značka v rebríčku oslavuje v aktuálnom roku 182. výročie založenia. Z dielní spoločnosti vlastnenej od roku 1932 rodinou Stern vyšlo vlani 53000 exemplárov hodiniek za 1,16 mld. CHF. Kto by teda chcel byť majiteľom priemerného modelu Patek Philippe, mal by si na ich nákup vyčleniť takmer 22000 CHF.

5. LONGINES
Piate miesto patrí značke s najstaršou stále činnou obchodnou známkou. Výrobca so sídlom v Saint-Imier vygeneroval za minulý rok obrat vo výške 1,14 miliardy švajčiarskych frankov.

6. AUDEMARS PIGUET
Spolu s manufaktúrami Patek Philippe a Vacheron Constantin tvorí Audemars Piguet "Svätú Trojicu" vysokej hodinárčiny. A teraz sa na Patek Philippe pomaly doťahuje aj finančnými výsledkami. S 1,12 miliardy má k nemu už len krôčik.

7. RICHARD MILLE
Progresívny výrobca luxusných ultraľahkých hodiniek je žiariacou kométou medzi tradičnými značkami. V roku 2014 o ňom v rebríčku TOP 10 nebolo ani chýru, ani slychu. Dnes sa teší zo 4300 predaných modelov, ktoré mu vyniesli 788 miliónovú tržbu.

8. TISSOT
Opäť znamenitý výsledok pre značku strednej cenovej kategórie - jedinú v TOP desiatke. Stratégia dostupnosti pre široký okruh spotrebiteľov sa dlhodobo javí ako účinný recept. Pod krídla Swatch Group patriaca spoločnosť uzavrela fiškálny rok 2020 s obratom 620 mil. frankov.

9. TAG HEUER
Jediný zástupca konglomerátu LVMH v TOP 10. Výrobca prevažne športových hodiniek, ktoré využívajú avantgardné konštrukčné i dizajnové riešenia, dosiahol tržby v hodnote 589 miliónov CHF.

10. IWC SCHAFFHAUSEN
Spoločnosť známa svojimi vysoko komplikovanými modelmi prispela do kasy materskej skupiny Richemont 540 miliónmi švajčiarskych frankov.

Rolex dominoval trhu s hodinkami aj v roku 2020

TOP desiatka švajčiarskych hodinárskych značiek sa v roku 2020 stala z hľadiska príslušnosti k bohatým skupinám bojiskom medzi trojnásobne zastúpenou Swatch Group, nasledovanou dvojicou Richemont a diskrétne cez TAG Heuer prítomným koncernom LVMH. Naďalej vidíme pozitívny trend rastu nezávislých výrobcov. Prvá, štvrtá, šiesta a siedma priečka je signálom, ktorý by veľkí hráči rozhodne nemali prehliadať. Rolex, Patek Philippe, Audemars Piguet a Richard Mille sú dôkazom, že aj bez zázemia silnej skupiny je možné vystúpiť až na samý Olymp hodinárskeho priemyslu. Iné nezávislé značky, ktoré by mnohí, vrátane manažmentu dotyčných spoločností, radi videli medzi v prvými desiatimi (napr. Hermes a Chopard), sa do najbližších rokov môžu, aj za prispenia neopozeraných postupov a nepodliehaniu prílišnému tlaku akcionárov, pousilovať o navýšenie tržieb a tým o vyváženie vplyvu dominantných skupín.

Zdroj: monochrome-watches.com

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.