Šéf Fossilu našiel príčinu nižších tržieb. Hovoril aj o smart hodinkách

Michal Pindura 0 02.09.2015

Šéf Fossilu našiel príčinu nižších tržieb. Hovoril aj o smart hodinkáchVýkonný riaditeľ skupiny Fossil Kosta N. Kartsotis sa počas webcastu s analytikmi vyjadril k viacerým horúcim témam, ktoré momentálne rezonujú v hodinárskom priemysle. Predmetom streamovaného telefonátu bolo síce v prvom rade prerokovanie nepriaznivého vývoja tržieb spoločnosti za druhý kvartál 2015, no Kartsotis neobišiel ani otázku nositeľných technológií a inteligentných hodiniek.

Skupina Fossil, do ktorej portfólia patria značky Adidas Originals, Armani Exchange, Burberry, Diesel, DKNY, Emporio Armani, Fossil, Karl Lagerfeld, Marc by Marc Jacobs, Michael Kors, Michele, Relic, Tory Burch, Skagen a Zodiac vykázala za druhý štvrťrok tržby vo výške 740 miliónov amerických dolárov, čo oproti rovnakému sledovanému obdobiu minulého roka predstavovalo pokles o 50,9 mil. USD. Analytici nižšie tržby pripísali na vrub posilňovaniu dolára voči euru. Viedol ich k tomu dvojpercentný nárast tržieb, ktorý by Fossil zaznamenal v prípade teoretického použitia silového pomeru oboch mien s pred roka.

Okrem finančných ukazovateľov sa Kartsotis vo zvýšenej miere venoval dopadu trendu tzv. wearables na trh s hodinkami. Podľa neho sa sektor klasických hodiniek bude musieť skôr či neskôr prispôsobiť. Uvedené tvrdenie nadobúda správny význam zvlášť potom, čo si uvedomíme, že ho vyslovil šéf skupiny, ktorej hlavným príjmom sú fashion hodinky, a teda je jej povinnosťou sledovať, akým smerom sa uberajú módne vlny a záujem spotrebiteľov.

Nevedno z akých zdrojov K. Kartsotis čerpal, ale po prezentovanej nie príliš vábne znejúcej úvahe, že chystané smart hodinky Fossil by mali zbierať dáta o používateľoch, ktoré by Fossil ďalej využíval na marketingové účely, vyvolalo najviac pozornosti vyhlásenie, že nositeľné technológie budú odoberať kyslík tradičným švajčiarskym značkám.

Možno aj pre vieru vo vyššiu konkurencieschopnosť sa Fossil rozhodol pracovať na troch kategóriách produktov založených na nositeľných technológiách. Predaj prvej z nich, postavenej na platforme Android Wear od spoločnosti Google, by mal byť spustený do konca tohto roka. Druhú kategóriu by mali tvoriť analógové hodinky vybavené rôznymi senzormi. Týmto riešením by sa Fossil pridal k švajčiarskym značkám Frederique Constant, Alpina a Mondaine, ktoré sa vo svojich smart modeloch spoliehajú na systém MotionX. Tretia kategória je vyčlenená pre inteligentné šperky.

Zdroj: Fossil

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.