Čo prinesie rok 2016? Čaká nás viac dámskych a športových hodiniek

Michal Pindura 0 10.01.2016

Čo prinesie rok 2016? Čaká nás viac dámskych a športových hodiniekPodľa čínskeho kalendára je rok 2016 rokom opice – ohnivej opice. Ak by sme z horoskopu vytiahli atribúty, ktoré budú ovplyvňovať dianie počas nasledujúcich dvanástich mesiacov, a aplikovali ich na dianie v hodinárskom priemysle, vyšlo by nám, že je pred nami optimistický rok plný ambicióznych plánov, zmien a dobrodružstiev. Je to zaujímavé, ale po zosumarizovaní čiastkových správ všetko nasvedčuje tomu, že čínsky horoskop sa nemýli.

Rozprávať o ambíciách a nespomenúť vlaňajšie marketingové manévre šéfa hodinárskej divízie skupiny LVMH Jeana-Claudea Bivera, by bolo ako prehliadnutie palcových titulkov v novinách. Bývalý CEO manufaktúry Hublot preukázal v roku, kedy iní preferovali opatrnosť, dravosť a zmysel pre zdravý risk. Výsledkom sú partnerstvá značky TAG Heuer s nemeckou futbalovou Bundesligou, rakúskym tímom Formuly 1 Infinity Red Bull Racing (predošlým partnerom bolo japonské Casio) a mnohými ďalšími, nielen športovými súťažami a zoskupeniami. V tomto roku sa zrak charizmatického Luxemburčana zrejme obráti na Zenith – jedinú značku pod krídlami LVMH, ktorej sa zatiaľ neušlo z koláča jeho strategických rozhodnutí. Takmer s istotou môžeme z mesta Le Locle, kde spoločnosť založená v roku 1865 sídli, očakávať smršť noviniek.

Roger Dubuis Blossom VelvetViacero veľkých i menších výrobcov hodiniek sa v závere minulého nechalo počuť, že v ich notesoch figuruje pri roku 2016 poznámky o citeľnom obohatení dámskych kolekcií. O rozšírení ponuky hodiniek pre nežnejšie pohlavie nahlas hovoril napríklad generálny riaditeľ grenchenskej manufaktúry Eterna Robert Dreyfuss. Ženevská haute horlogerie značka Roger Dubuis už vopred oznámila, že na výstave SIHH (18. – 22. január) postaví stánok venovaný výhradne dámskym modelom. Jej predstavitelia dokonca položartom vyhlásili zákaz vstupu mužských návštevníkov do týchto priestorov. Zaostrenie na dámske publikum naznačila aj tradičná firma DeWitt, ktorá o priazeň žien zabojuje novými komplikovanými modelmi. Trend posilňovania dámskych línií určite nenechá chladnými ani ďalších výrobcov.

V roku 2016 sa z najväčšou pravdepodobnosťou nevyhneme ostrým stretom na pretekárskych tratiach F1. Hlavnými protagonistami by mali byť TAG Heuer a Rolex. Obe spoločnosti majú eminentný záujem o ovládnutie Formuly 1. Kým Rolex je momentálne oficiálnym časomeračom celého seriálu, TAG Heuer mu dýcha na chrbát z pozície časomiery spomenutého tímu Infinity Red Bull Racing a tiež stajne McLaren Honda.

Omega Seamaster Bullhead Rio 2016 - kontroverzná olympijská sambaCez leto, ktoré možno smelo nazvať superšportové, sa o slovo prihlási Festina (Tour de France), Hublot (EURO 2016) a predovšetkým Omega. O zviditeľnenie jej hodiniek aj mimo hodinárskych hraníc sa vrchovatou mierou pričinia letné olympijské hry v Riu de Janeiro. Pre Omegu sú olympiády zlatou baňou. Už od roku 1932 (s tromi výnimkami) odchádza značka vlastnená konglomerátom Swatch Group spod piatich kruhov ako víťaz „v skoku do výšky príjmov“. Azda nikto neverí, že by o štyri roky, kedy skončí platnosť súčasného kontraktu s Medzinárodným olympijským výborom, firma vedená Stephenom Urquhartom stratila svoje miesto medzi TOP partnermi športového megapodujatia.

Vďaka významným športovým akciám je zaručený stabilný prílev nových hodiniek a s nimi súvisiacich produktov. O propagáciu a popularizáciu odvetvia, v ktorom sa všetko točí okolo presnosti, sa v roku 2016 postarajú desiatky hojne navštevovaných výstav po celom svete. K dobre známym SIHH, Baselworldu (17. – 24. marec), SIAR či mníchovskej Inhorgente (12. – 15. február) sa už po niekoľkýkrát pridá Dubai Watch Week a premiérovo aj výstava luxusných hodiniek v Indii.

Klokers Klok-01Ak sa niečo môže stať fenoménom a hybnou silou hodinárskeho priemyslu v roku 2016, je to crowdfunding. Ešte nedávno boli alternatívne formy financovania projektov výsadou začínajúcich podnikateľov, ktorí sa tak dávali na milosť a nemilosť záujmu drobných investorov z radov verejnosti (Pebble Watch, Xeric, Cheval Watches atd.). Obmedzujúca úverová politika švajčiarskych bánk ale do crowdfundingu dotlačila aj výrobcov luxusných hodiniek. Priame financovanie pomohlo obnoviť činnosť manufaktúry DuBois et Fils, ktorá od roku 2012 vyzbierala 1,4 milióna frankov, znovu oživilo starú značku Czapek & Cie (500-tisíc frankov) a vďaka 430-tisíc eurám získaným cez portál Kickstarter sa až do fázy realizácie dostali originálne koncipované hodinky Klokers Klok-01.

Aký bude teda hodinársky rok 2016? Podľa nášho názoru by mohol byť presne taký, aký ho chcú všetci fanúšikovia hodiniek mať. Rozmanitý, inovatívny a plný smelých plánov. Ostáva len veriť, že zemetrasenia, akým bolo zrušenie limitu pre kurz švajčiarskeho franku voči euru z 15. januára minulého roka, sa hodinkám a ich cenám oblúkom vyhnú.

Zdroj: Worldtempus.com, Swisstime.ch, Wikipedia.org, dao-fengshui.eu

Pridať komentár

Komentáre (0)

Zatiaľ žiadne.